בחירות 2022

לפיד מזדהה עם מצוקות החברה הבדואית בנגב: "הזנחה פושעת"

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן כינסו את צוות השרים לקידום פעילות הממשלה בחברה הבדואית בנגב. לפיד: "החברה הבדואית - אתגר שחייבים לטפל בו"
דוד זולדן |  2
יאיר לפיד (צילום באדיבות כאן 11)
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן כינסו אמש את צוות השרים לענייני הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. לפיד פתח את הדיון ואמר כי "על הממשלה חלה החובה לפעול לפתרון הבעיות של הבדואים".
"אנחנו יושבים סביב השולחן הזה כי הנגב הוא אחד מאתגרי הליבה של החברה הישראלית כיום. מדובר באתגר שחייבים לטפל בו. הבעיות הרבות הוזנחו בצורה פושעת במשך הרבה מאוד שנים. אבל כדרכה של הממשלה הזאת, אנחנו צוללים לתוך מקומות של הזנחה בכדי לתקן. בעיני זה חשוב מאין כמותו, כל הנושאים רלוונטיים. יש שישה נושאים על השולחן: משילות, הסדרה, אכיפה, פיתוח חברתי וכלכלי של הנגב, פיתוח הרשויות המקומיות ועוד".
 
"אנחנו רוצים להסדיר את ההתיישבות כדי לייצר פיתוח חברתי וכלכלי לחברה הבדואית. כל הדברים האלה כמובן, שזורים אחד בשני בהשקעה משולבת. מטרת צוות השרים הוא לשלב ידיים עם הגורמים המקצועיים ולאפשר להם בעיקר - לעשות את העבודה שלהם, שבמשך שנים נעשתה בלי שהיה להם גב, גיבוי ואמצעים", הוסיף.
השר מאיר כהן אמר כי "זאת הפעם הראשונה מזה עשורים, שממשלה בישראל מתייחסת לנושא הנגב ברצינות. עתיד הנגב כולו ייקבע ביכולת שלנו מצד אחד לפתח ולהסדיר את יישובי החברה הבדואית בנגב ומצד שני להחזיר את המשילות והביטחון האישי לאזור – שני הדברים קשורים זה בזה. צוות השרים הזה הוא בשורה כי לראשונה יושבים כל השרים הרלוונטיים סביב שולחן אחד במטרה לייצר פתרונות ולהסיר חסמים".
צוות השרים לפיתוח החברה הבדואית בנגב, בראשות השר מאיר כהן, הציג לראש הממשלה את התקדמות עבודת הצוותים לקידום פעילות הממשלה ביישובי החברה הבדואית בנגב. מאז חודש מרץ 2022, מתכנסים הצוותים הבין משרדיים ממשרדי הרווחה והביטחון החברתי, הפנים, ביטחון הפנים, המשפטים, השיכון, הנגב והגליל על מנת להגדיר יעדים לביצוע במגוון התחומים הדרושים לצורך תכנית עבודה כוללת לנגב.
המשימה הוטלה על צוות שרים לענייני הנגב אשר מרכז השר מאיר כהן ועל מנכ"לי המשרדים. צוותי העבודה חולקו לפי סוגיות אסטרטגיות שנבחרו: הסדרה, פיתוח חברתי-כלכלי, פוליגמיה, משילות ושלטון מקומי.
במקביל, נבחרו שלוש רשויות מקומיות בנגב כרשויות במיקוד - רהט, ביר הדאג' ושגב שלום. ברשויות אלה ייבחנו מספר תופעות שלהן יש לייצר פתרונות מהירים: פוליגמיה, הפעלת מוסדות ציבור "רדומים", הקצאת תקנים להון אנושי איכותי ברשויות המקומיות ועוד.
לכל צוות עבודה הוגדרו מטרות בתחומו: לצוות שעסק בפיתוח חברתי כלכלי של יישובי החברה הבדואית בנגב הוצבו יעדים לצמצום פערים, שיפור במצב הסוציו-אקונומי וחיזוק האמון של החברה הבדואית כלפי המדינה ומוסדותיה. יעד נוסף שהוגדר הוא חיזוק הרשויות הבדואיות בהיבט החברתי, כלכלי וארגוני והצבתן כגורם מוביל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פלקט
    ישראלי 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קשקוש, המיואש מנסה לקושש קולות.
    סגור
  • 1.
    ואז...
    אור 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי כל ההשקעה ,הם יקומו עלינו
    סגור