בחירות 2022

"בישראל להוטים לחתום על ההסכם עם לבנון לפני הבחירות"

האם המסר של ישראל ללבנון שלא ייחתם הסכם בכל מחיר הוא תרגיל טקטי במו"מ או כוונה מוצהרת? גורם מדיני מבהיר ל-ice כי ישראל מוכנה לשינויים קוסמטיים אך לא לשינויים מהותיים, למרות שיש חשיבות ולהיטות בצד הישראלי לחתום על ההסכם לפני הבחירות
 



 

דוד זולדן | 
יאיר לפיד, חסן נסראללה ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, משה שי, יונתן זינדל, pixabay, freepik)
האם ישראל ולבנון מתרחקות מהסכם? לאחר ששתי המדינות כבר קיבלו את טיוטת ההבנות שגיבש המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין - הגיעו הצדדים לשלב ההסתייגויות וההסכמות על סעיפיו. לבנון העבירה תיקונים להסכם דרך שגרירות ארה"ב ובישראל הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעה 16:30 לדיון בנושא קביעת הגבול הימי.
גורם מדיני מבהיר ל-ice כי ישראל מוכנה לשינויים קוסמטיים, אך לא לשינויים מהותיים, למרות שיש חשיבות ולהיטות בצד הישראלי לחתום על ההסכם לפני הבחירות.
היום יציגו ראש הממשלה יאיר לפיד וצוות המו"מ הישראלי את טיוטת ההסכם בפני השרים. עקרונות ההסכם ידועים לחברי הקבינט מהדיון הקודם שהתקיים בסוגיה בשבועות האחרונים. הפעם תוצג הטיוטה במלואה.
 
השרים לא יידרשו לאשר את ההסכם ולא תהיה הצבעה משום שבלשכת לפיד ממתינים לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה שצפויה לעדכן במהלך היום האם ההסכם יובא לאישור בקבינט ובממשלה.
האינטרס הישראלי הוא לחתום על הסכם לפני ההפקה מאסדת הגז כדי להחליש את איומי חיזבאללה אבל במידה ולא ייחתם - ישראל תתחיל בהפקה ונסראללה צפוי להעלות את מפלס האיומים על האסדה.
כזכור, לבנון העבירה אתמול לאמריקנים את ההערות שלה לטיוטת ההסכם, שכוללות דרישות לתיקונים בהסכם. סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס אבו סעב אמר כי אינו חושב שהתיקונים שהעבירו אמורים לסכל את העסקה מול ישראל. לדבריו, למרות שבלבנון לא אישרו את נוסח הטיוטה עדיין - המשא ומתן בשלב כל כך מתקדם שמבחינת ביירות הוא הסתיים, כדבריו. "סיימנו לנהל משא מתן", אמר בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית LBCI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה