בחירות 2022

מנסור עבאס: "אנחנו לא פוסלים אף אחד"

מנסור עבאס התארח ב"מועמד בהפתעה", פינה בחדשות סוף השבוע של חדשות 12, וסיפק מספר אמירות מעניינות. הוא דיבר על האלימות במגזר הערבי, על תפיסת ישראל כמדינה יהודית והאם יישב עם כל אחד בממשלה

מערכת ice | 
מנסור עבאס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
במסגרת חדשות סוף השבוע של חדשות 12 הציגו פינה הנקראת "מועמד בהפתעה". במסגרת הפינה הזמינו קבוצת מיקוד אשר דיברה על מועמד מסוים, במקרה הזה יושב ראש רע"מ מנסור עבאס. מה שהם לא יודעים הוא שעבאס רואה ושומע הכול. לאחר מכן הוא נכנס לחדר וממשיך בשיחה איתם בו הם שואלים אותו את השאלות הקשות.
בתוכנית ביצעו סקר מקדים על מנת להבין את תפיסת עבאס על ידי הציבור. 52% מהציבור מאמין כי הוא פועל למען טובתו אישית לעומת 27% לטובת הציבור. 24% בלבד בעד שמפלגת רע"ם תהיה חלק מהקואליציה בממשלה הבאה לעומד 59% שהם נגד.
בשיחה המקדים עם קבוצת המיקוד שאלו אותם מיהו מנסור עבאס מבחינתם. בעוד היו כאלה שאמרו "מנהיג, איש השינוי", "הרגשתי שהוא מתון" ו"הוא נתן את התקווה לחברה הערבית" היו כאלה שאמרו "מבחינתי, זה מפחיד" ו"הוא לא מייצג את האידיאולוגיות שלי". כאשר נשאל למי מאמינים יותר לבנימין נתניהו או עבאס התשובה הייתה חד משמעית – "מנסור עבאס".
 
כאשר נכנס עבאס לחדר המשתתפים היו בהלם, אך במהרה השיחה עבר להיות פתוח עם שאלות קשות. כבר בהתחלה נשאר על היחס כלפי הלהט"בים במגזר הערבי וענה: "מבחינתו זה לא נושא פוליטי, זה נושא דתי. רע"מ באה ממקום ספציפי, חייבים לקבל את זה. אין כפייה בדת, יש הרבה סטראוטיפים".
על ישראל כמדינה יהודית אמר: "אני מקבל את החברה הישראלית והיהודית כמו שהיא ואין לי מזימה לשנות אותה. אני מאמין בשותפות, בהידברות, בהיכרות, אנחנו נשתנה, כולנו". על המצב הביטחוני הגיב כי "אנחנו נגד ומגנים כל סוג של אלימות. נקודה. פוליטית ולא פוליטית. אני מבטיח לך, שאם אני אהיה, למרות שאני לא רוצה, השר לביטחון הפנים – ביטחונך האישי יהיה יותר טוב".
על המאבק באלימות כלפי נשים במגזר הערבי ענה: "יש שיפור. אנחנו עושים את זה. אנחנו קידמנו תוכנית מקיפה למיגור הפשיעה והאלימות. הממשלה הזאת הקצתה גם תקציבים מיוחדים. לחלק מהבעיות צריך זמן". הוא תקף את נתניהו בנוגע לאלימות במגזר הערבי וכן הביע אופטימיות בזכות ממשלת השינוי – "שינינו את העקומה. במשך 12 שנה, תקופתו של נתניהו, עקומת הפשיעה והאלימות הייתה עולה. עכשיו היא יורדת, למרות שקיווינו שהקצב יהיה מהיר יותר".
עבאס לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו – "אנחנו לא פוסלים אף אחד, מי שפוסל אותנו נפסול אותו. חצי שעה לפני שחתמתי על ההסכם הקואליציוני עם נפתלי בנט ויאיר לפיד, נתניהו היה איתי על קו הטלפון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה