השוק

לא רק מודי'ס: סוכנות פיץ' תוריד את דירוג האשראי של ישראל?

סוכנות הדירוג הבין לאומית "פיץ'" שוקלת להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל. כלכלני סוכנות פיץ': "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלים באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים למדינת ישראל"
מערכת ice | 
סוכנות הדירוג פיץ (צילום shutterstock)
לאחר שסוכנות דירוג האשראי הבין לאומית "מודי'ס" הודיעה כי הורידה את דירוגה של ישראל ברשימת דירוגי האשראי לרמה של A2 עם תחזית שלילית, היום (חמישי) הודיעה סוכנות פיץ' כי בקרב הכלכלנים מתגבשת ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל.  
נראה כי סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס אינה היחידה שנוקטת בפעולה דרמטית בנוגע לדירוג האשראי של מדינת ישראל. על פי אתר החדשות "ynet", כלכלני סוכנות פיץ' הצהירו כי מתגבשת ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל בדרגה אחת. מלבד זאת, ציינו הכלכלנים, כי אם יגיעו למסקנה ברגע האחרון כי אותה החלטה אינה נכונה, הפחתת דירוג האשראי של ישראל לא תשתנה. 
אכן, אם יחליטו להוריד את מיקומה של מדינת ישראל ברשימה הבין לאומית בנושא דירוג האשראי, הדבר ישפיע משמעותית על כלכלת ישראל. כלכלני סוכנות פיץ' מסבירים כי אותה החלטה משמעותית נובעת מהמלחמה הנוכחית: "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלים באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים למדינת ישראל, מחלישים את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעים בחוסנה הפיסקלי של המדינה בעתיד הנראה לעין".
כזכור, בסוף חודש אוקטובר דיווחה הסוכנות כי על אף המשבר ביטחוני החמור שחל במדינה, זו תשאיר את דירוג האשראי של ישראל במיקום A1. לצד זאת, הסוכנות הזהירה כי קיימת תחזית שלילית בנוגע לדירוגה של המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה