השוק

הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע גייס 100 אלף לקוחות חדשים

וואן זירו, הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע פרסם בפעם הראשונה את הדוחות הכספיים שלו ואמנם לא ניתן למדוד את הבנק כפי שמודדים את הבנקים הגדולים ובכל זאת, אנחנו מדברים על התחלה של משהו
ניצן כהן | 
שוקי אורן, יו"ר בנק ONE ZERO וגל בר דעה, מנכ"ל בנק ONE ZERO (צילום ינאי יחיאל, אייל טואג, shutterstock)
היום בפעם הראשונה פרסם הבנק הדיגיטלי, וואן זירו, את הדוחות הכספיים שלו. וואן זירו לא חייב בפרסום הדו"ח מאחר ולא מדובר בחברה ציבורית אבל באופן מרשים למדיי (במונחי שקיפות) הוא עשה את זה ואלה כבר חדשות טובות - שקיפות, זה שם המשחק.
בוואן זירו מבינים דבר נוסף, אחד החסמים הגדולים של בנק חדש הוא אמון הלקוחות ובנק, איך נגיד את זה בעדינות, עוסק בדיני נפשות ומכאן המסקנה (האמיצה) לפרסם את הדוחות ולזכות באמון הלקוחות,  לפחות בחלק הזה של הדברים.
 
כשמסתכלים על הדוחות של הבנק הדיגיטלי הרי שלא ניתן למדוד אותו כמו בנק ותיק, נניח פועלים, מזרחי, הבינלאומי או לאומי אלא צריך להסתכל עליהם באספקלריה הנכונה שמזכה, לפחות במונחים האלה ובנקודת הזמן הזו, ב'הגנת ינוקא'.
אם כן, ההישג הגדול בוואן זירו הוא גיוס של 100 אלף לקוחות חדשים ואלה חדשות טובות. נכון, לא כל הלקוחות מעבירים את כל הפעילות שלהם ואולי אף לא את רובה, אבל זו התחלה של משהו ובמונחי בנקאות שנתיים של עבודה מדובר בזמן קצר מאוד ולכן גיוס של 100 לקוחות שמוכנים לתת צ'אנס לבנק חדש אלה חדשות טובות.
נכון לסוף חודש מרץ הנוכחי (2024), סך העו"ש והפיקדונות בבנק עומד על כ-2 מיליארד שקל, ממוצע של 22 אלף שקלים לחשבון. מנתוני וואן זירו עולה כי רוב מוחלט (כ-90%) מכספי המפקידים מופקדים בפיקדונות בבנק ישראל ובבנקים מסחריים. פיזור הפיקדונות בבנק גבוה כשנכון לסוף שנת 2023, 1.55 מיליארד שקל מתוך 1.8 מיליארד שקל של פיקדונות הציבור הם פיקדונות של עד מיליון שקל ו-275 מיליון שקל הם פיקדונות בהיקף של 1-10 מיליון שקל. יחד עם תיקי השקעות ומט"ח, הבנק מתקרב להיקף נכסים מנוהל של 2.3 מיליארד שקל.
במהלך שנת 2023 פיקדונות הציבור בישראל (של לקוחות פרטיים) צמחו בכ-43 מיליארד שקלים נטו (3.6 מיליארד שקל בממוצע בחודש). קצב הצמיחה נטו בפיקדונות של הבנק עומד על כ-90 מיליון שקל בחודש וגדל באופן עקבי. קצב זה מהווה כ-2.2% מסך הגיוסים נטו, כפול מנתח השוק של הבנק.
נכון להיום, הבנק מונה כ-100 אלף לקוחות מ-1,201 ישובים מתוך 1,269 ישובים רשומים במדינת ישראל. למעלה מ-50% מחשבונות הבנק נמצאים במסלולי המנוי (כ-40% לא כולל פאונדרים המעבירים כחלק מתנאי הפאונדר משכורת וזכאים למסלול One ללא עלות).
נכון לסוף יוני 2023, מספר חשבונות הבנק בישראל עמד על 7.505 מיליון חשבונות, לעומת 7.4 מיליון חשבונות נכון לסוף יוני 2022 כשנתח השוק של הבנק כבר עומד על כ-1.2%. שניים מתוך שלושה חשבונות חדשים נטו שנפתחו בתקופה זו היו בבנק וואן זירו (1 מכל 3 חשבונות אם מנטרלים סגירות חשבון בעקבות מיזוג בנק איגוד עם מזרחי).
פרופ' אמנון שעשוע, בעל השליטה בבנק וואן זירו: "בשנה זו הצליח הבנק להציב אלטרנטיבה חדשנית ואטרקטיבית ולרכוש את אמונם של 1 מתוך שלושה ישראלים שפתחו השנה חשבון. בד בבד ביצע הבנק קפיצה טכנולוגית מרשימה עם ביסוס וחיזוק יכולות הבינה המלאכותית ובקרוב גם יתרחב גם אל מחוץ לישראל. כל זאת כשהוא זוכה לתמיכה ולאמון המשקיעים בדרך לרווחיות, הן בחזון והן בדרך להגשמתו".
גל בר דעה, מנכ"ל וואן זירו: "2023 הייתה שנת הפעילות המלאה הראשונה של הבנק. עם כ-100 אלף לקוחות, נתח שוק של מעל 3% ממשקי הבית בישראל, כש-1 מכל 3 חשבונות שנפתחו ב-2023 היה ב-וואן זירו והיקף נכסי לקוחות של קרוב ל 2.3 מיליארד שקל, אנחנו מסתכלים קדימה לשלב הבא בתוכנית האסטרטגית.
"השלמנו את השלב הראשון של הקמת תשתית וביסוס המותג עם השקעה מאסיבית בטכנולוגיה, וכעת אנו עוברים לשלב השני, הממוקד במעבר לרווחיות של הבנק בישראל תוך שנתיים והתרחבות גלובלית. כל זה לא היה קורה ללא צוות מופלא של אנשים מוכשרים שבאו לבנות בנק שקוף, הוגן וחדשני למשפחה ולחברים שלהם. גם בשנת 2024 נמשיך לפתח טכנולוגיות פורצות דרך ולאתגר את ענף הבנקאות, בישראל ובקרוב גם באירופה".
שוקי אורן, יו"ר וואן זירו: "לאחר שנה מאתגרת שהתחילה ברפורמה משפטית שריכזה את תשומת הלב הציבורית, ורבעון אחרון בו פרצה המלחמה הקשה בתולדות המדינה, אפשר לומר בבירור שיש מקום לבנק חדש בישראל שמציע אלטרנטיבה. 100 אלף לקוחות כבר מנהלים אצלנו חשבון והפקידו בידינו את כספם, הבעת אמון אדירה בבנק חדש. הבנק קם על מנת לחולל תחרות ולנער שוק מנומנם, אני גאה לראות את השיפור שהבאנו בכוחו הצרכני של הציבור הן בשירות והן בהצעות הערך.
"אני מקווה ומאמין ששנת 2024 תהיה שנה טובה ושקטה יותר, בעיקר ברמה הלאומית, אך גם כזו שתמשיך ותביא עמה בשורות לטובת ציבור לקוחות הבנקים בישראל. בינואר השנה, החלו לקוחות הבנקים לקבל לראשונה מסרון מהבנקים החושף את סך העמלות ששילמו בחודש החולף. השקיפות היא הבסיס לכוח צרכני ולעידוד התחרות. גם ב-2024 נמשיך להוביל בשקיפות ובהוגנות, להציע הצעות תחרותיות ולשפר ולשדרג את היכולות הטכנולוגיות המבדלות שלנו לטובת שירות מעולה שווה לשלם עליו.
"אני מודה לבעלי המניות שלנו, הכוללים בין היתר גופי השקעות ובנקים בינלאומיים, אשר שבעי רצון מההישגים שרשם הבנק בשנת הפעילות הראשונה, מביעים באופן רציף את אמונם ומגבים את דרישות ההון של הבנק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה