השוק

לאחר הפסדי עתק: דואר ישראל עם רווח נקי של 32 מיליון שקל

לראשונה מאז 2019 ולאחר הפסדים של מאות מיליוני שקלים בכל שנה, חברת דואר ישראל מסכמת את 2023 ומדווחת על רווח נקי של 32 מיליון שקל
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום shutterstock)
תוצאותיה הכספיות של חברת דואר ישראל לשנת 2023 פורסמו היום (רביעי), במסגרתן דיווחה החברה על צמיחה של 6% בהכנסות ועל רווח נקי של 32 מיליון שקל, בנטרול רווחי הון. וזאת בהשוואה להפסדים של 223 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד דיווחה החברה כי הכנסותיה צמחו בשנה החולפת, בשיעור של 6%, המשקף שיעור כפול מיעדי החברה, והסתכמו ב- 1.623 מיליארד שקל. בדואר ישראל התגאו ב"שיפור משמעותי בכל מדדי השירות", כאשר החברה מציגה שנה שנייה ברציפות בה חלה ירידה בתלונות הציבור עם, קיטון של  6% בתלונות.
עוד נכתב בדו"ח כי "בשנת 2023 נרשמה צמיחה משמעותית במפגשים עם הלקוחות, כאשר הביקורים ביחידות הפיסיות – סניפים וסוכנויות דואר ומרכזי מסירה לחבילות – נותרו כמעט ללא שינוי למרות האטה משמעותית בתנועת לקוחות ובהגעת חבילות לארץ בחודשים הראשונים של 'מלחמת חומות ברזל', והסתכמו בכ-37 מיליון ביקורים". 
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל על הדו"ח: "התוצאות המוצלחות של 2023 הן בשורות מצוינות למדינת ישראל ולציבור כולו. דואר ישראל היא חברה יציבה וצומחת, שהתקדמה למאה ה-21 בפעילות ובשירותים הדיגיטליים, עם שירות טוב יותר שימשיך להשתפר בזכות השקעות חסרות תקדים בציוד בסניפים ובמוקדים, במיכון ובאוטומציה, ועם המוכנות הטובה ביותר להפרטה ולכניסת משקיע פרטי שיזניק את הדואר לסטנדרטים בינלאומיים".
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל אמר: "המשימה שהוגדרה על ידי ממשלת ישראל - הצלת הדואר מפשיטת רגל, רפורמה עמוקה בפעילות העסקית וברמת השירות ויציאה להפרטה - הושגה מהר מהמתוכנן. המעבר לרווח והשיפור בכל מדדי השירות מעידים על המהפך, והם פרי עבודה קשה של אלפי עובדים מסורים, יחד עם חברי ההנהלה בהנהגתו של המנכ״ל דוד לרון, שהצליחו תוך זמן קצר לשנות את הדי.אן.איי של הדואר. החברה תמשיך לרכז מאמצים ומשאבים בשיפור השירות לציבור ובהכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיעניקו ללקוחות את חוויית השירות שהם ראויים לקבל".
 
קרן אצלאן, סמנכ"לית הכספים בדואר ישראל אמרה: "בשנת 2023 התבססו 3 מגזרי הפעילות המרכזיים של דואר ישראל עם אופק עסקי על אף אתגרי השווקים השונים והתחרות הגוברת. החברה עברה כבר ברבעון הראשון של השנה לרווחיות, ובזכות יישום מוצלח של תכנית ההבראה מעבר ליעדים שהוגדרו בתקציב, חזר האמון מצד הבנקים המלווים את החברה אשר נכונו לשוב ולהעמיד אשראים. כמו כן, בזכות תגובה מהירה ואחראית להשפעות המלחמה ברבעון הרביעי, הצלחנו לסיים את השנה עם רווח נקי של 32 מיליון ₪ בניכוי רווחי הון. לאחר תקופת הדו"ח, אנחנו מזהים התאוששות משמעותית מהשפעות המלחמה, בדגש על פעילות הסחר והיקפי הייבוא האישי של חבילות שחזרו ברבעון הראשון של 2024 לקצב המוכר משנים קודמות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרן האלופה! נכס לכל חברה (ל"ת)
    ניב 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור