השוק

ליים סוגרת שנת שיא: זינוק של 32% בהכנסות ברוטו - 616 מיליון דולר

חברת המיקרו מוביליטי החשמלי השיתופי רושמת EBITDA מתואם של מעל ל-90 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-500% לעומת 2022. החברה ציינה שיא של 156 מיליון רכיבות במהלך שנת 2023, ביותר מ-42 ערים ברחבי העולם. המנכ"ל וויין טינג: "צופים להמשיך את הצמיחה, אישור משמעותי בדרך ליעד ארוך הטווח שלנו"
מערכת ice | 
Lime (צילום עומרי רוזנגרט, shutterstock)
חברת ליים (Lime), חברת המיקרו מוביליטי החשמלי השיתופי הגדולה בעולם, מסכמת הבוקר (שני) את שנת 2023 כשנת שיא נוספת, עם עלייה בהכנסות ברוטו, ב-EBITDA מתואם ובסך מספר הרכיבות ברחבי העולם, שהמשיכו את תנופתה והישגיה של ליים ב-2022. התוצאות של שנת 2023 משקפות את מעמדה של ליים כמובילה בתעשיית המיקרו-מוביליטי החשמלי השיתופי ואת יכולותיה לשמר זאת בטווח הרחוק.
חברת Lime מספקת ומפעילה אופניים וקורקינטים חשמליים שיתופיים ב-280 ערים בכ- 30 מדינות, תוך חתירה להשגת היעדים: לשמש אלטרנטיבה לרכב פרטי ולצמצם פחמן שנוצר מתחבורה ברחבי העולם. במסגרת נתונים מרכזיים מתוצאותיה הכספיות של Lime לשנת 2023, חשפה שיא בהכנסות ברוטו, העומד על 616 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת 2022.
 
החברה רשמה EBITDA חיובי לשנה כולה, ו-EBITDA מתואם של מעל ל-90 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-500% לעומת 2022. החברה ציינה שיא של 156 מיליון רכיבות במהלך שנת 2023 (כ-5 נסיעות בכל שנייה), וחציית נקודת ציון משמעותית של חצי מיליארד רכיבות בכל שנותיה של החברה. ביותר מ-42 ערים ברחבי העולם נרשמה הכפלה של מספר הנסיעות משנה לשנה.
החברה מדגישה כי 9.2 מיליון רוכבים חדשים רכבו השנה לראשונה על ליים. למעלה מ-3.1 מיליון רוכבים חודשיים פעילים בממוצע, כשהשיא נרשם במהלך יולי 2023 עם 4.3 מיליון רוכבים פעילים. בנוסף, ליים זכתה בלמעלה מ-90% מהמכרזים אליהם ניגשה. "השנה שעברה הייתה משמעותית ביותר עבור Lime ותעשיית התחבורה הקלה השיתופית", אמר וויין טינג, מנכ"ל ליים.
 
"השגנו צמיחה חזקה בהכנסות ברוטו וב-EBITDA המתואם. זהו אישור משמעותי לכך שהצוות שלנו בונה עסק גמיש המסוגל להגיע ליעד ארוך הטווח שלנו. השנה, יותר רוכבים נסעו על האופניים והקורקינטים החשמליים שלנו מאי פעם. אני גם מתרגש מהחיבוק שאנו מקבלים מהערים השותפות שלנו ליעד אפס הפליטות שהצבנו, ולקידום אלטרנטיבה של תחבורה דו-גלגלית כפתרון לזיהום אוויר, עומסי תנועה משתקים, שירותי תחבורה לא שוויוניים והאיום הקיומי על כולנו הנובע משינויי האקלים. אחרי שנת שיא נוספת, ליים צפויה להמשיך את צמיחתה ב-2024, עם אפשרויות תחבורתיות חדשות ותוכניות התרחבות לערים נוספות".
לדברי החברה, ליים השיגה את פריצת הדרך הזו כתוצאה מטיפול בשלושה תחומים עיקריים: פיתוח חומרה, פעולות תומכות תוכנה וקשרי ממשל מקומיים. שמירה על פונקציות הליבה הללו בתוך ליים מאפשרת לחברה לספק חוויה ייחודית עבור הרוכבים והעיריות. התוצאה היא שירות אמין, נוח ובמחיר סביר. יכולתה של Lime לצמוח פיננסית באופן משמעותי היא צעד גדול לקראת השגת היעד שלה לבנות עתיד שבו התחבורה היא שיתופית, במחיר סביר ונטולת פליטות פחמן.
 

בעוד ליים ממשיכה להוכיח את הכדאיות העסקית בתחום האופניים והקורקינטים השיתופיים, אבן הדרך שרשמה החברה פותחת דלת למחשבות על הזדמנויות עתידיות. כדי להמשיך להשגת יעדיה בשנת 2024, Lime מתכננת לחקור ערים וקווים עסקיים חדשים, להרחיב את הטמעת הבינה המלאכותית בפעילותה, להשיק סוגים חדשים של כלים לחזק את נוכחותה בערים קיימות.
כחלק מהשיא שרשמה ליים בצמיחה העולמית, רשמה גם החברה צמיחה בשוק הישראלי. הצמיחה השנתית נרשמה למרות ירידה בשיעור של 23% במספר הרכיבות במהלך הרבעון הרביעי של 2023 בהשוואה לרבעון מקביל ב- 2022 כתוצאה מהמלחמה.
Lime תומכת בקהילות המקומיות בהן היא פועלת באופן קבוע. מאז ה-7 באוקטובר אפשרה ליים למתנדבים מהארגונים השונים בגוש דן, וכן לאזרחים המפונים מישובי עוטף עזה וקו העימות בצפון השוהים בבתי מלון ודירות בתל אביב, נסיעות חינם בכלים של החברה באמצעות קוד קופון ייעודי. החברה תלתה על הכלים סרט צהוב לחיזוק המודעות להשבת החטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה