השוק

הפרקליטות שוקלת הגשת כתב אישום נגד בכירי IBI ונגד בית ההשקעות

בבית ההשקעות קיבלו הודעה מהפרקליטות לפיה היא שוקלת זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגד בכירי בית ההשקעות ובית ההשקעות עצמו בחשד לשימוש במידע פנים; ב-IBI אמרו כי הם בטוחים כי התנהלותם הייתה תקינה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
בכירי בית ההשקעות IBI ובית ההשקעות עצמו קיבלו הלילה הודעה מהפרקליטות לפיה היא שוקלת לזמן אותם לשימוע לפני הגשת כתב אישום בחשד לשימוש במידע פנים. בכירי בית ההשקעות הם: רון ויסברג ועידו קוק. בבית ההשקעות IBI אומרים כי הם בטוחים כי פעלו כשורה כשלטענתם יש להם סימוכין לכך.
הסיבה בגינה בוחנים בפרקליטות להגיש כתב אישום נגד בכירי IBI היא רכישה של חבילת מניות בבית ההשקעות הלמן אלדובי בשנת 2020 וגריפת רווחים משמעותיים תוך שעל פי החשד, בכירי בית ההשקעות IBI ידעו טרם פרסום מכירת הלמן אלדובי להפניקס על המו"מ וכן הלאה. נזכיר כי ב-IBI טוענים כי פעלו כדין.
 
נושא השימוש במידע פנים הוא אחד הנושאים המורכבים בשוק ההון מאחר והוא קשה להוכחה אבל רשות ניירות ערך מתייחסת לעבירות מהסוג הזה בחומרה מאחר ומעבר לכך שגורם מחזיק מידע עודף על פני הציבור הרי ששימוש במידע פנים פוגע משמעותית באמון של הציבור בשוק ההון ומכאן הפגיעה ביכולת של המסחר להתנהל באובייקטיביות, מוטל בספק.
נושא האמון בשוק ההון הוא קריטי להתפתחות של כלכלה המודרנית מאחר ואם הציבור חושש שיש לגורם שעומד מול מידע עודף הרי שהוא לא יבצע עסקה וכך תיפגע היכולת של החברות בבורסה לגייס הון וכן הלאה.
כך או אחרת, נושא החשדות נגד בכירי IBI מצוי בפני שימוע במסגרתו יציגו הבכירים את עמדתם לגביהם ומכאן תקבל הפרקליטות החלטה אם ההסברים של בכירי בית ההשקעות מניחים את הדעת אם לאו והדבר יובא לבחינה של בית המשפט.
בית ההשקעות IBI הוא אחד מבתי ההשקעות הפרטיים הוותיקים בישראל והוא נמצא בשליטת דוד ויסברג וצבי לובצקי. IBI סיים את הרבעון הרביעי של שנת 2023 עם הכנסות של 182 מיליון שקל, רווח תפעולי של 45.6 מיליון שקל ורווח נקי של 20 מיליון שקל. ההון העצמי של בית ההשקעות מסתכם ב-686 מיליון שקל על מאזן של 1.2 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה