השוק

עובדי בנק לאומי יקבלו בונוס של 100 מיליון שקל: המספרים נחשפים

בעקבות המכתב ששלח חנן פרידמן לעובדים שהלינו על שחיקת הבונוס ובעקבות הלחץ של ועד העובדים הסכים הבנק לשלם בונוס ממוצע של 1.75 משכורות לעובד; ההערכות של העלות המסתמנת של ההודעה הזו מסתכמת בכ-100 מיליון שקל 
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
סגת הבונוס הנוסף שישלם בנק לאומי לעובדים מתחילה לקבל נפח ועל פי הערכות של גורמים בשוק ההון המעורים היטב בנושא, הרי שהעלות של הבונוס הזה (הבונוס הנוסף) תגיע לכ-100 מיליון שקל. כך נודע ל-ice.
הגורמים המעורים בדברים אמרו ל-ice כי הבנק לא דיווח לבורסה על העלות המסתמנת של תוספת הבונוס מאחר והוא ביצע שתי פעולות שהופכות את הסכום הזה ל"לא מהותי" דיו כדי להצדיק הודעה רשמית לבורסה ולכן מדובר בהערכה מושכלת כרגע.
 
שתי הפעולות שביצע הבנק הם כאלה: הבנק הפריש בספרים שלו בונוס ממוצע לעובד של 1.1 משכורות בעוד הבונוס שהיה מגיע לעובדים לפי החישוב הישן היה של 0.75 משכורות כך שלמעשה הבנק ביצע הפרשה גבוהה יותר מכפי שחשב שהוא צריך לשלם בפועל וזה יצר כיס חשבונאי שניתן באמצעותו לנהל מו"מ עם הוועד.
מאחר והבנק היה צריך לתקן את ההפרשה הזו "רק" ב-0.65 משכורות (הוא ביצע הפרשה של 1.1 משכורות) הרי שההוצאה העודפת יכולה להיכלל בהגדרה של "דיווח לא ממהותי" ולכן יכול היה חנן פרידמן, מנכ"ל הבנק, למרן במו"מ עם הוועד על תיקון הבונוס מבלי לייצר מהומה בקרב בעלי המניות של הבנק.
נזכיר כי כשפורסמו הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של השנה של בנק לאומי התברר לעובדים כי ההשקעה של הבנק בנשיונל ואלי שחקה את התשואה על ההון עד כדי שהבונוס שלהם נשחק לרמות נמוכות של 0.75 משכורות וזה כבר היה עבורם יותר מידי שכן, לטענתם, הם עשו את כל מה שהתבקשו: נתנו משכנתאות, הלוואות וספקו חסכונות ופיקדונות וייצרו רווחים שתואמים את הסכמי השכר שלהם.
ההשקעה בנשיונל ואלי שהייתה פרוגרטיבה של ההנהלה ולא היה לעובדים קשר אליה, גרמה לשחיקת התשואה על ההון ומכאן לבוסנים וזה כבר הצריך כניסה למו"מ מחודש עם הנהלת הבנק, מה שהגדיל, לפחות על פי ההערכות של גורמים בשוק ההון, את הבונוסים ב-100 מיליון שקל (במונחי עלות מעסיק).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כסף קטן לבנק
    מומחה 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף גדול לעובדים
    סגור
  • 1.
    99 מליון למנכל והשאר לכל העובדים (ל"ת)
    יוסי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור