השוק

המוסדיים הסתערו על יצחק תשובה ועידן ולס: ביקושי ענק בהנפקה

ביקושי ענק נרשמו בהנפקה של קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה; בשוק ההון אומרים שביקושים בסדר גודל כזה נרשמים בדרך כלל בהנפקות של הבנקים; עידן ולס, מנכ"ל החברה, שהוביל את המהלך בוחן להגדיל את ההנפקה
ניצן כהן |  2
עידן ולס ויצחק תשובה (צילום רון קדמי, פלאש 90, shutterstock)
ביקושי ענק של יותר מ-1.5 מיליארד שקל נרשמו בהנפקת האג"ח של קבוצת דלק. בשוק ההון אומרים כי ביקושים בסדר גודל כזה לסדרה בסדר גודל של כמה מאות מיליונים שמורה רק להנפקות של הבנקים והיום קבוצת דלק נכנסה לרשימה המכובדת  הזו של המשקיעים המוסדיים.
אם כן, קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ומנוהלת על ידי עידן ולס השלימה היום גיוס של כמה מאות מיליוני שקלים בהנפקה של סדרת אג"ח חדשה. הביקושים היו בהיקף שיא כאמור, של 1.5 מיליארד שקל.
 
כזכור, בשבוע שעבר פרסמה החברה את דוחותיה לשנת 2023 כאשר הרווח הנקי הסתכם לכ-1.6 מיליארד שקל. בנוסף, הכריזה הקבוצה על דיבידנד בסכום של רבע מיליארד שקל.
בעקבות הביקושים בהנפקת האג״ח, הנהלת החברה צפויה להגדיל את היקף הגיוס המקורי שעמד על כ-300 מיליון שקל לכמיליארד שקל במרווח של 2.1 על האג״ח הממשלתי.  עיקר תמורת הגיוס צפויה לשמש את קבוצת דלק לפירעון מוקדם של סדרה ל״ו שהיא סדרה בעלת מח״מ של כ-2.2.
סדרה ל"ט, המדורגת על ידי מידרוג בדירוג A3.il, תובטח בשעבוד ראשון על מניות של חברת הבת איתקה. הסדרה החדשה היא סדרה שקלית למשך חיים ממוצע (מח"מ) של 5.8, איגרות החוב מסדרה ל"ח אינן צמודות למדד.
את ההנפקה הובילו דיסקונט חיתום, לידר, ברק קפיטל ופניקס חיתום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברור היסתערו כסף של הפנסיות של האזרחים
    ציקו 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם ספר תמיד ספר , אני מציע לאנשים לנהל את הפנסיות בעצמם , מי שמשאיר למוסדייים לנהל לו את הפנסיה שלא יתפלא שעשו על הכסף שלו קומבינה
    סגור
  • 1.
    הפנקה
    מנשה חבוביוב 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי מנפיק את הספר של חודש אפריל (נדלן) וה פניסט שלו בדיסקאונט של אחוז הירידה בכל הזמנים של מניית כן פייט
    סגור