השוק

כלכלנית דיסקונט: "המדד מוכיח שוב שסיכון האינפלציה נוטה מעלה"

מדד מרץ הינו מדד שני ברציפות שמפתיע מעלה ועולה ב-0.6%, בניגוד לקונצנזוס האנליסטים שעמד על 0.5%, וקצב האינפלציה השנתי מאץ מ-2.5% ל-2.7%. מחירי הדירות עולים ב-1% ובמצטבר ב-2.8% ב-3 החודשים האחרונים, ועשויים למשוך מעלה את מחירי סעיף הדיור במדד

מערכת ice | 
אינפלציה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר שמחלקת המאקרו כלכלה של דיסקונט מסרה את הסקירה השבועית, נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של הבנק מפרסמת את נתוני מדד מרץ 2024. מדד מרץ הינו מדד שני ברציפות שמפתיע מעלה ועולה ב-0.6%, לעומת קונצנזוס האנליסטים שעמד על 0.5%, וקצב האינפלציה השנתי מאץ מ-2.5% ל-2.7%.
לאחרונה, השוק העלה את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, ובנוסף, העלה בחדות את התחזית לריבית בנק ישראל, לרמה של 4.2% בסוף השנה, והעניק הסתברות נמוכה מאד להורדת ריבית בסוף מאי. אין ספק שהמדד הנוכחי, מוכיח פעם נוספת, שסיכון האינפלציה נוטה מעלה, עובדה שבנק ישראל הדגיש בהחלטות הריבית האחרונות, ומהווה אחד השיקולים המרכזיים בתוואי הריבית.
 
מלבד הזינוק החד בשיעור של כ-7% במחירי הסיגריות (על רקע העלאת המיסים), מניתוח סעיפי המדד עולה כי התרומה המשמעותית מגיעה ממספר סעיפי שירותים, ובהם, שכר דירה, הארחה, נופש וטיולים בארץ (עם עליה של כ-7% במרץ ו- 10% תוך חודשיים), נסיעות לחו"ל (1.3% ובמרץ ו-2.9% בחודשיים), שירותי צביעה וסיוד (עליה של כ-7% לעומת פברואר וכ-6% לעומת מרץ 23').
נזכיר, כי אך לפני מספר ימים פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, וגם שם ראינו שהעלייה במחירי השירותים היא זו תומכת באינפלציה. עוד מציינת הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט כי מחירי הדירות (אשר לא כלולים במדד) ממשיכים לעלות. על פי הנתונים, מחירי הדירות בישראל עולים ב-1% ובמצטבר ב-2.8% ב-3 החודשים האחרונים, ועשויים למשוך מעלה את מחירי סעיף הדיור במדד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה