השוק

או.פי.סי גייסה השקעה של 300 מיליון דולר בארה"ב: המניה מזנקת

או.פי.סי קיבלה השקעה של 300 מיליון דולר מקרן אמריקאית; ההשקעה תהיה בחברת הבת שמרכזת את פעילות האנרגיה המתחדשת בארה"ב, מה שיקל על החברה להרחיב את הפעילות; בתגובה להשקעה המניה מזנקת בתל אביב ביותר מ-7%
ניצן כהן | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה, shutterstock)
או.פי.סי אנרגיה דיווחה היום שחברת הבת שמרכזת את הפעילות שלה בארה"ב קיבלה השקעה של 300 מיליון דולר מקרן השקעות אמריקאית. בתגובה לדיווח המניה מזנקת בתל אביב ביותר מ-7%.
אם כן, או.פי.סי טוענת שמדובר בהשקעה אסטרטגית עם קרן השקעות אמריקאית הפועלת בתחום התשתיות, לפיו הקרן תשקיע 300 מיליון דולר ב-CPV Renewable, חברה בת שלCPV  שעוסקת בהפעלה, הקמה ופיתוח של פרויקטים באנרגיה מתחדשת בארה"ב.
 
בהתאם למזכר העקרונות הבלתי מחייב, הקרן האמריקנית תשקיע את הסכום האמור בתמורה להקצאה של 32.6% מהזכויות הרגילות ב-CPV Renewable, בעסקה המשקפת לפעילות האנרגיות המתחדשות של CPV בארה"ב שווי של כ-620 מיליון דולר לפני הכסף.
סכום ההשקעה ישמש, בין היתר, להון עצמי להרחבה של פרויקטים קיימים ופרויקטים בפיתוח בשלבים מתקדמים, הוצאות פיתוח, רכישות הזדמנותיות ומטרות תאגידיות כלליות אחרות כפי שיוגדרו במסמכי העסקה הרלבנטיים.
לאו.פי.סי אנרגיה פרויקטי אנרגיה מתחדשת פעילים ובהקמה בארה"ב בהיקף של כ-650 מגה וואט המרוכזים תחת CPV Renewable, חברת בת בבעלות מלאה של CPV המוחזקת ב-70% ע"י או.פי.סי. בנוסף, ל- CPV Renewableצבר פרויקטים בשלבי פיתוח בהיקף משמעותי של כ-3.9 גיגה וואט, כאשר בשנתיים הקרובות מתכננת החברה להגיע להפעלה כוללת של כ-755 מגה וואט בפרויקטי רוח סולאר.
או.פי.סי אנרגיה, פועלת בתחום ה-Energy Transition בישראל ובארה"ב, המספקת חשמל באופן יעיל, אמין וסביבתי תוך שילוב אנרגיה סולארית, רוח וגז טבעי ביעילות גבוהה, ונמצאת לאורך כל שרשרת הערך בתחום האנרגיה. בישראל, או.פי.סי הינה יצרנית חשמל פרטית, שמשווקת פתרון אנרגטי משולב הכולל אספקת כלל צרכי האנרגיה באמצעות אתרי הייצור של החברה ובחצר הלקוחות באמצעות גז טבעי ואנרגיה סולארית.
בארה"ב, החברה פועלת באמצעות קבוצת CPV, אשר מספקת חשמל באמצעות ייצור בגז טבעי יעיל ובאנרגיה מתחדשת, וכן מקימה ומפתחת תחנות כח בגז טבעי, גז טבעי מופחת פליטות, וכן באנרגיה סולארית ורוח.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל החברה: "הביקוש לחשמל בארה"ב עולה בקצב גבוה ואיתו גם הביקוש לחשמל ממקורות מתחדשים. כאשר רכשנו את CPV, קבענו אסטרטגיה של הרחבת הפעילות של האנרגיה המתחדשת בארה"ב והיום יש לנו נכסים פעילים ולקראת הפעלה בהיקף של כ- 650 מגוואט. מעבר לכך, אנו ממנפים את היכולות של CPV וממשיכים לפתח פרויקטים באזורים של ביקוש גבוה לחשמל ירוק. כיום יש לחברה צבר פרויקטים בפיתוח מתקדם בהיקף של כ 1.8 גיגה וואט ואנו ממשיכים לקדם צבר גדול של פרויקטים בשלבי פיתוח מוקדמים יותר.
"האפשרות לגייס הון מקרן תשתיות אמריקאית גדולה הינו נדבך חשוב בהמשך מימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו. מדובר בקרן בעלת היכרות ואינטרס אסטרטגי עם תחום הפעילות וראייה ארוכת טווח. השותפות עם הקרן והסכום שתשקיע יתמכו בהמשך פיתוח והקמה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת ליצירת פעילות משמעותית של החברה בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה