השוק

אחרי הרגיעה של הבוקר: הדולר חוזר לעלות ונוגע ב-3.8 שקל

ההתפתחויות בגבול הצפון והתקיפה של חיזבאללה שגרמה לפציעתם של 18 ישראלים, מביאה את הדולר להתחזק בשיעור חד עד שהוא נוגע ברמה של 3.8 שקל
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
אחרי שבבוקר נרשמה רגיעה בשוק המט"ח החל החיזבאללה בגל תקיפות על ישובי הצפון כשבאמת התקיפות נפצעו 18 ישראלים מה שגורם לעצבנות אצל המשקיעים. לאחר התקיפה של חיזבאללה החל הדולר לעלות עד כדי שבשעה האחרונה הוא נוגע ברמות של ה-3.8 שקל, רמה שנחשבת לרמת התנגדות משמעותית.
כך או אחרת, ההתחזקות של הדולר מתכתבת עם ירידות השערים בבורסה שאמנם הן לא ירידות חדות (סביב ה-1%) אך עדיין מדובר בירידות בעוד בשוק האמריקאי נרשם תיקון כך שלא מן הנמנע כי המשקיעים הישראלים יוצאים מתל אביב ומעבירים את הכסף למסע הצטיידות ב-S&P.
 
עוד בארה"ב, לראשונה מזה מספר ימים נרשמת ירידה של תשואות האג"ח ל-10 שנים ול-30 שנה וזאת אחרי שהתשואות שם הגיעו לשיא של 5 חודשים. כרגע לפחות נראה כי נקודת האיזון נמצאת סביב תשואה של 4.67%.
בתל אביב נרשמות ירידות שערים חדות יחסית במניות המערכת הבנקאית מאחר וזו השתקפות של מצב המקרו ורמות הסיכון של הכלכלה המקומית. את הירידות מובילות מניות הבנינלאומי ומזרחי שיורדות בכ-2.5% כל אחת.
מניית לאומי יורדת בכ-2% לאחר שאתמול פורסם ב-ice כי בשוק ההון מעריכים כי עליית תשואות האג"ח מגבירות את הסיכוי שבנק לאומי יאלץ לגייס הון, מה שהמשקיעים לא אוהבים. ירידות של 2% נרשמות גם במניות הפפועלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה