השוק

ענקית החקלאות מנסה לצמצם הפסדים - המהלך החדש נחשף

חברת ליקורד מוצעת למכירה בשווי של לפחות 300 מיליון שקל בעקבות הפסדים גדולים של חברת האם, "אדמה". מי שינהל את המכירה יהיה בנק רוטשילד
מערכת ice | 
חקלאות (צילום shutterstock, פלאש 90/ דור פזואלו)
חברת "אדמה", ענקית החקלאות ויצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם, מנהלת מגעים למכירת חברת ליקורד שעוסקת במכירה תוספי מזון, כך לפי הדיווח של כלכליסט.
מגעים אלו מגיעים בעקבות הפסדי הענק שאדמה חוותה ב-2023 שעמדו על כ-242 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה אדמה דיווחה על הפסדים של 35 מיליון דולר לעומת רווח של 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
 
לטענת החברה, ההתרסקות הנוכחית מגיעה על רקע כניסתן של מתחרות חדשות לשוק חומרי ההדברה, כאשר בנוסף לכך, משבר האקלים שפוקד את העולם והריביות הגבוהות שמשתוללות ברחבי העולם ממש לא תורמות למצבה. ברגע שהריבית ברוב השווקים תרד ומזג האוויר ישתפר, בחברה צופים שהמכירות וההכנסות יעלו בחזרה.
 
הירידה הגדולה ביותר במכירות הגיעה מהשווקים שבמזרח התיכון, אמריקה הלטינית ואסיה. כך למשל במזרח התיכון, שם היא חוותה ירידה עצומה של 15% במכירות, שהסתכמו ב-366 מיליון דולר.
באמריקה הלטינית לעומת זאת, מכירות החברה צנחו ב-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-191 מיליון דולר. באסיה המכירות שלה ירדו ב-19% והסתכמו ב-199 מיליון דולר.

על פי הדיווח, כרגע ישנם שלושה מתעניינים בעסקה. קרן צרפתית המתמחה בשוק המזון, קרן ההשקעות פורטיסימו ו"טנא" בניהולו של אריאל הלפרין. המכירה תתבצע על ידי בנק רוטשילד ושווי ליקורד צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה