השוק

זוהר לוי רכש 6% מפז; כלל ביטוח מימשה מחצית מהחזקותיה בחברה

זוהר לוי רכש מחוץ לבורסה כ-6% ממניות פז והפך לבעל המניות הגדול בחברה עם החזקה של 16%; חברת הביטוח כלל מכרה מחצית מהחזקותיה בחברה וירדה מתחת להחזקה של 5%; המכירה הייתה במחיר הגבוה ב-17% מהמחיר בבורסה
ניצן כהן | 
זוהר לוי (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, באדיבות סאמיט)
איש העסקים זוהר לוי, בעל השליטה בסאמיט רכש כ-6% ממניות פז בעסקאות מחוץ לבורסה ובכך הפך להיות בעל המניות הגדול בחברה עם החזקה של 16%. המוכרת הגדולה בעסקה הייתה חברת הביטוח כלל שמכרה כמחצית מהחזקותיה בפז וירדה מתחת להחזקה של 5%.
בסך הכל רכש לוי באמצעות סאמיט כ-675 אלף מניות בסכום כולל של 246.5 מיליון שקל. העסקה משקפת לפז שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל לעומת השווי שלה בבורסה שעומד על 3.5 מיליארד שקל, כלומר העסקאות בוצעו במחיר הגבוה ב-17% מהמחיר בבורסה.
חברת הביטוח כלל מכרה מניות בהיקף כספי כולל של כ-180 מיליון שקל והיא ירדה להחזקה של כ-4.5%. מנגנון המכירה כלל פיצוי לכלל ביטוח במסגרתו אם לוי ירכוש עוד 2% מהחברה ויגיע להחזקה של 18% הוא ישלם פיצוי לכלל ביטוח.
נזכיר כי פז היא חברה ללא גרעין שליטה אחרי שאיש העסקים צדיק בינו העמיד אותה למכירה לאחר שבחר במסגרת חוק הריכוזיות להמשיך להחזיק בבנק הבינלאומי ולהעמיד למכירה את פז. מאז פיצלה פז את בית הזיקוק מהפעילות שלה והיא עצמה הפכה, תחת שרביטו של ניר שטרן, לקמעונאית אנרגיה ומזון.
פז מחזיקה כיום בפעילות תחנות הדלק תוך שהיא הגדילה משמעותית את פעילות קמעונאות המזון באמצעות רכישת סופר יהודה ומיזוג עם פרשרמקט וכמובן פעילות yellow.
פז עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה אולם ברבעון הרביעי של 2023 היא השיגה הכנסות של 3 מיליארד שקל, רווח תפעולי של 96 מיליון שקל ורווח נקי של 63 מיליון שקל. סך המאזן של החברה עמד בתום 2023 על 11.3 מיליארד שקל כשההון העצמי שלה הסתכם ב-3.1 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה