השוק
"טסלה תאבד 50% משוויה בשנה הקרובה": התחזית הקודרת של האנליסט
אלון מאסק מאמין שטסלה בדרך להפוך לחברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם, אבל יש מי שחושב אחרת. המניה של טסלה ירדה ב-44% מאז הגיעה לשיא בדצמבר 2024 ויש מי שטוען שהיד עוד נטויה
בעוד אלון מאסק מאמין שטסלה בדרך להפוך לחברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם (כיום ממוקמת עשירית, אבל רחוקה מאוד מחברות כמו אפל, מיקרוסופט, גוגל, אמזון ואנבידיה), עם פוטנציאל לעקוף את חמש החברות הגדולות ביותר יחד, תחזית שונה מגיעה מכיוון אנתוני די פיזיו, אנליסט ומומחה בתחום. די פיזיו לא שותף לאופטימיות של מאסק, והוא צופה שהמניה תראה ירידה חדה בשווי של לפחות 50% בשנה הקרובה.
נכון להיום, המניה של טסלה ירדה ב-44% מאז הגיעה לשיא בדצמבר 2024, והתחזיות על המכירות בתחום הרכב החשמלי לא מעודדות. על אף היזמות המבטיחות של מאסק בתחום הרכב האוטונומי והרחפנים, לא ניתן להתעלם מהירידה במכירות הרכבים החשמליים של החברה, בעיקר בשוק האירופי והאוסטרלי. המניה נסחרת ברמה הנמוכה ביותר שלה מאז תחילת נובמבר, יום הבחירות לנשיאות. היא ננעלה אז על כ-251 דולר, מאז הגיעה לשיא של כמעט 480 דולר אבל שווי השוק איבד מאז 800 מיליארד דולר. מספר חברות מוול סטריט, כולל בנק אוף אמריקה, באיירד וגולדמן זאקס, חתכו את מחיר היעד של המניה.
בנוסף, עם התחרות המתרקמת מצד חברות סיניות כמו BYD שמספקות רכבים חשמליים במחירים נמוכים בהרבה, טסלה מתקשה לשמור על נתח השוק שלה, במיוחד בשווקים חשובים כמו סין ואירופה. לכן, די פיזיו סבור כי לא רק שהחברה לא תוכל להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם, אלא עשויה לאבד חלק ניכר משוויה בעתיד הקרוב.
מאסק צופה כי טסלה עשויה להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בהיסטוריה, ואף מדבר על אפשרות שהשווי יגיע לשיא של 13.4 טריליון דולר, פי חמש משווי החברות הגדולות ביותר כיום כמו אפל, מיקרוסופט ואלפבית. הוא מתמקד בטכנולוגיות חדשות כמו הרכב האוטונומי והאופטימוס, הרובוט האנושי של טסלה, שלדבריו עשוי להוות את ההזדמנות העסקית הגדולה ביותר בתולדות החברה. יחד עם זאת, הדוחות האחרונים לא מעידים על התקדמות מיידית בתחום זה, מה שמעלה ספקות על הצלחת התחומים החדשים בעתיד הקרוב.
עוד ב-
הדוחות הכספיים של טסלה לשנת 2024 מצביעים על ירידה של 53% ברווח למניה, כאשר החברה נאלצה להוריד מחירים כדי לשמור על ביקוש, דבר שפוגע ברווחיותה. כמו כן, מכירות הרכב החשמלי של טסלה באירופה צנחו ב-50% לעומת השנה הקודמת, ובשוק האוסטרלי הייתה ירידה של 33%. כל אלה מצביעים על חולשה גוברת בשוק הרכב החשמלי שמבוסס בעיקר על מכירות הרכב, בעוד שהתחומים החדשים שמהם מאסק מקווה לרווחים עתידיים, כמו הרכב האוטונומי והאופטימוס, עדיין לא יגיעו לייצור בכמויות גדולות עד 2026.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



