השוק

פנגו ו-gett בהלם: זו הסיבה שהעסקה במאות מיליונים עומדת לקרוס

רשות התחרות עומדת להפיל את עסקת המיזוג בין פנגו לחברת המוניות gett בשווי של כ-643 מיליון שקל, זאת מחשש שהיא תפגע בתחרות ותדחוק החוצה את סלופארק ויאנגו, מה שיביא לעליית מחירי המוניות
מערכת ice |  4
פנגו, גט (צילום פייסבוק/ pango, פלאש 90/ מרים אלסטר)
עוד בחודש מאי 2024 ספקית שירותי החניה הדיגיטלית פנגו הייתה כפסע מלרכוש לידיה את מלוא מניותיה של חברת המוניות gett (גט). העסקה עמדה על שווי של 175 מיליון דולר (כ-643 מיליון שקל), כאשר בקופת גט כ-40 מיליון דולר ונשאר רק אישור אחד אחרון.
אלא שמאז עבר הרבה מאוד זמן והעסקה התקועה לא יצאה אל הפועל. אחרי שבחודש שעבר נודע כי רשות התחרות ביקשה ארכה שלישית לבחינת עסקת הרכישה של  gett על ידי פנגו, כמעט שמונה חודשים לאחר חתימתה, היום (רביעי) פורסם ב"כלכליסט" כי העסקה בדרך לקרוס באופן סופי.
על פי הדיווח, ברשות התחרות בחנו בחודשים האחרונים את העסקה, וכעת הם הוציאו מכתב לשתי החברות, לפיו הם חוששים מפני מיזוג שכזה, שכן הוא עלול לפגוע בתחרות בשוק המוניות בישראל.
החשש הגדול ביותר של רשות התחרות הוא שהמיזוג בין פנגו ל-gett יפגע כאמור בתחרות, ובעיקר ידחוק החוצה את סלופארק ויאנגו, מה שייצור כאמור חוסר תחרות בשוק ואף יעלה את מחירי הנסיעה במונית בישראל, שגם כך הם גבוהים מאוד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ביטולי נסיעות בגט
    אלי 03/2025/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גט גובה על ביטולים 12ש"ח . חצי מזה משלשלת לכיסה וחצי נותנת לנהג. אבל מסתבר שלא בכל המקרים. נהג שלא במסלול מלא לא מקבל כלום וגט ה"מסכנים" מעשירים עוד את קופתם.
    סגור
  • 3.
    איך הם יעלו מחיר מפוקח
    משה 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי המוניות בישראל מפוקחים במונה, איך הם יעלו את המחיר??
    סגור
  • 2.
    הכתב לא נוסע במונית על חשבונו
    יהונתן 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה הכתב יודע מה מחיר הנסיעה במונית ??? הוא לא משלם בכל מקרה , הנהג יודע כמה הוא מפסיד בנסיעה בין עירונית , למעלה מ40%
    סגור
  • 1.
    לא רק זה
    יניב 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פוגעים בכוחניות בתחרות בתחום המוניות. חוסמים את החניון המזרחי רק לנהגי מוניות ולא מאפשרים לעצמאים שמוכרים מוניות להציע רכבים לנהגים בחניון. לפני שהם לקחו את המכרז של נתבג, החניון היה פתוח לסחר חופשי מול הנהגים. תלונה לרשות התחרות בדרך.
    סגור