השוק

עסקת ענק בעולם האופנה: החברה השלישית בגודלה נמכרת במיליארדים

ענקית ההנעלה האמריקאית סקצ'רס, עם יותר מ-5,300 חנויות בעולם, נרכשת על ידי קרן ההשקעות 3G Capital תמורת 63 דולר למניה. העסקה, שתסגור את החברה מהמסחר בבורסה, מסמנת שינוי אסטרטגי דרמטי בשוק האופנה והקמעונאות
מערכת ice | 
אופנה (צילום shutterstock)
סקצ'רס, הנחשבת לחברת ההנעלה השלישית בגודלה בעולם (אחרי נייקי ואדידס), הודיעה היום (שני) על מכירתה לקרן ההשקעות הברזילאית-אמריקאית 3G Capital, בעסקת ענק של 9.4 מיליארד דולר. העסקה כוללת תשלום של 63 דולר במזומן עבור כל מניה – פרמיה של 28% על מחיר הסגירה ביום שישי שלפני ההודעה.
עם השלמת העסקה, סקצ'רס תהפוך לחברה פרטית, לאחר שנים של מסחר פומבי בבורסת ניו יורק תחת הסימול SKX. המהלך מאפשר לה להימנע מלחצים של בעלי מניות, ולהתמקד בצמיחה גלובלית ואסטרטגיות ארוכות טווח – מהלך טיפוסי לעסקאות שמובלת על ידי קרנות פרטיות.
המכירה מגיעה בתקופה של אתגרים משמעותיים לתעשיית ההנעלה והאופנה. סקצ'רס התמודדה לאחרונה עם שיבושים בשרשרת האספקה, גידול בעלויות ייצור, ומכסים גבוהים על ייבוא מסין – שוק קריטי עבורה. רק לאחרונה משכה החברה את התחזית הכספית שלה ל-2025, בעקבות חוסר ודאות גיאופוליטי וכלכלי.
 
3G Capital, שמחזיקה ברזומה עסקי שכולל מהלכים כמו רכישת באדווייזר ויצירת Kraft Heinz, מחפשת להפעיל על סקצ'רס את המודל הקלאסי שלה – רה-ארגון תפעולי, התייעלות ניהולית וצמיחה מואצת דרך מינוף.
העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2025, בכפוף לאישורים רגולטוריים. לפי ההצהרות הרשמיות, הנהלת החברה הנוכחית – ובראשה המייסד והמנכ"ל רוברט גרינברג – תישאר בעמדותיה. המטה של סקצ'רס ימשיך לפעול ממנהטן ביץ', קליפורניה.
נכון להיום, סקצ'רס מעסיקה מעל 12,000 עובדים, עם פעילות בלמעלה מ-170 מדינות. בשנה החולפת רשמה הכנסות של 8.4 מיליארד דולר, עם רווח תפעולי של 760 מיליון דולר – נתונים שהופכים אותה לשחקן בינלאומי משמעותי, במיוחד בשוק ההנעלה הספורטיבית והיומיומית.

3G Capital היא קרן השקעות פרטית שפועלת בעיקר מארה"ב וברזיל, ונחשבת לאחת מהשחקניות האגרסיביות והממושמעות ביותר בעולם המיזוגים והרכישות. היא ידועה בעיקר בזכות שיטות הניהול החסכוניות שלה, ונהנית מקשרים עם וורן באפט ו-Berkshire Hathaway.
הקרן הוקמה על ידי חורחה פאולו למן ושותפיו, וכבר ביצעה רכישות ענק כמו Burger King, Tim Hortons ו-Anheuser-Busch InBev. הכניסה שלה לעולמות האופנה וההנעלה עם סקצ'רס מסמנת פנייה אסטרטגית לתחום קמעונאות הצרכנים הפיזיים והדיגיטליים כאחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה