השוק

רשת המסעדות האהובה קורסת בחובות הענק: זו המתחרה שקונה אותה

מהפך בעולם המסעדות האמריקאי: רשת "פפאס" רוכשת את אחת הרשתות המוכרות בעולם "און דה בורדר" לאחר קריסתה כשהודיעה על הגשת בקשת פשיטת רגל וסגירת סניפים כחלק ממאמציה להתגבר על קשיים כלכליים מתמשכים

מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
לאחר חודשיים בלבד מאז שהגישה בקשת הגנה מפני נושים במסגרת פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי, רשת המסעדות המקסיקניות "און דה בורדר" נרכשה על ידי קבוצת "פפאס רסטורנטס", מתחרה מובילה בענף המסעדנות בארצות הברית.
בהודעה שפורסמה השבוע, אישרה "פפאס" כי נבחרה כמציעה המועדפת במכרז לרכישת "און דה בורדר מקסיקן גריל & קנטינה". מייק ריצו, מנכ"ל "פפאס רסטורנטס", הביע התלהבות מהרכישה באומרו: "אנחנו נרגשים לקבל את 'און דה בורדר' למשפחת פפאס. מדובר במותג בעל מורשת עמוקה וקהל לקוחות נאמן, ואנו רואים הזדמנות עצומה להשקיע בעתידו. השורשים הטקסניים המשותפים והתשוקה לאירוח הופכים את השידוך הזה לטבעי."

הקריסה הפיננסית של "און דה בורדר" התרחשה במרץ האחרון, כאשר הרשת הודיעה על הגשת בקשת פשיטת רגל וסגירת סניפים כחלק ממאמציה להתגבר על קשיים כלכליים מתמשכים. ארבעה סניפים במישיגן נסגרו בסמוך להגשת הבקשה, והחברה ביקשה אישור מבית המשפט לבטל חוזי שכירות ב-77 מיקומים שהוגדרו כמפסידים. במסגרת הרכישה, הצהירה "פפאס רסטורנטס" כי "תבחן דרכים לשפר את התפריט, התפעול וחוויית הלקוח של 'און דה בורדר', תוך שמירה על ההיסטוריה של המותג והמנות האהובות על המעריצים".
עבור "פפאס רסטורנטס", המבוססת בטקסס ומחזיקה במספר מותגי מסעדות שונים, הרכישה מהווה הזדמנות אסטרטגית להרחיב את נוכחותה בשוק הטקס-מקס. בין המותגים הבולטים שבבעלותה נמצאת רשת "פפסיטוס קנטינה", מתחרה ישירה של "און דה בורדר". כריס פפאס, הבעלים המשותף של "פפאס רסטורנטס", הדגיש את החשיבות האסטרטגית של הרכישה: "'און דה בורדר' תמיד בלטה באנרגיה ובטעמים הנועזים שלה – זהו מותג שהכרנו והערכנו במשך שנים. הרכישה נותנת לנו הזדמנות להביא את התשוקה שלנו לטקס-מקס ליותר לקוחות, ואנחנו נרגשים לבנות על מה שהופך את שני המותגים למיוחדים."
העסקה, שערכה הכספי לא פורסם, עדיין כפופה לאישור סופי של בית המשפט, אישור שצפוי להתקבל בשבועות הקרובים. מומחי תעשיית המסעדנות מציינים כי רכישה זו משקפת מגמה רחבה יותר של קונסולידציה בשוק המסעדנות האמריקאי, במיוחד בקרב רשתות בינוניות שנאבקות להתמודד עם עלויות תפעול גבוהות, שינויים בהרגלי הצרכנים והשפעות מתמשכות של מגפת הקורונה. צפוי כי "פפאס" תנצל את הסינרגיה בין המותגים כדי לייעל תהליכים, להפחית עלויות ולהציע הצעת ערך משופרת ללקוחות, תוך שמירה על הזהות הייחודית של כל אחת מהרשתות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה