השוק

מספר מנויי הסיבים זינק ב-36% - אז למה בזק רושמת ירידות?

בזק סיכמה את הרבעון הראשון של 2025 עם רווח של 303 מיליון שקל וירידה של 0.9% בהכנסות; מעדכנת תחזיות כלפי מעלה
מערכת ice |  1
תומר ראב"ד יור בזק (צילום אוראל כהן, shutterstock)
חברת בזק סיכמה את הרבעון הראשון של 2025 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 303 מיליון שקל, עלייה של 2.7% לעומת 295 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם עלה בכ-6.7%, בעיקר בזכות קיטון בירידות הערך בפעילות חברת yes. הרווח הבסיסי והמדולל למניה עמד על 0.11 שקל, בדומה לרבעון המקביל. הדוח מתייחס לפעילות כלל הקבוצה, כולל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, בתקופה המדווחת. מניית בזק נסחרת כעת בירידות.
הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון ב-2.235 מיליארד שקל, ירידה של 0.9% לעומת הרבעון הראשון של 2024. הכנסות הליבה, בעיקר מהכנסות בזק קווי ופלאפון, דווקא צמחו בכ-2.4% לכ-1.98 מיליארד שקל. מגמה זו נבעה מצמיחה בפעילות הקווית של בזק ובפעילות הסלולרית של פלאפון.
הרווח התפעולי עלה קלות מ-439 מיליון שקל ל-441 מיליון שקל – עלייה מזערית של 0.5%. הוצאות המימון נטו הסתכמו ב-45 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה של 2.2%. בחוב נטו נרשמה ירידה של כ-31 מיליון שקל (כ-0.7% ) לכ-4.7 מיליארד שקל. יחס חוב נטו ל- EBITDA המתואם עומד על 1.4.
במהלך הרבעון נרשמה צמיחה משמעותית במנועי הצמיחה האסטרטגיים של הקבוצה. מספר מנויי הסיבים הקמעונאיים של החברה עלה בכ-36% וה-ARPU (הכנסה חודשית ממנוי) לאינטרנט קמעונאי עלה בכ-6%. בתחום הסלולר נרשמה עלייה של כ-18% במספר מנויי חבילות דור 5, לצד גידול של כ-5% ב-ARPU הסלולרי. מספר לקוחות האינטרנט הקמעונאיים בקבוצה המשיך לגדול, עם עלייה של כ-2.2%. שיעור החדירה (Take-up) לתשתית הסיבים זינק לכ-33%.
בזק עדכנה את התחזיות השנתיות שלה כלפי מעלה. תחזית הרווח הנקי המתואם לשנת 2025 הועלתה ל-1.32 מיליארד שקל; תחזית ה-EBITDA המתואם עלתה ל-3.75 מיליארד שקל. החברה מייחסת את העדכון בעיקר להשפעות עסקת פרטנר-yes.
דירקטוריון החברה עדכן את מדיניות חלוקת הדיבידנד במרץ 2025. החברה תחלק דיבידנד במזומן בשיעור של 80% מהרווח החצי שנתי לאחר מס, אחת לכחצי שנה. מוקדם יותר החודש החברה חילקה דיבידנד של 392 מיליון שקל (כ-0.14 שקל למניה).
ניר דוד (צילום: אלעד גוטמן)
ניר דוד, מנכ"ל בזק: "תוצאות הרבעון הראשון ממחישות פעם נוספת את מעמדה המוביל של בזק בשוק התקשורת בישראל ואת הצלחת יישום האסטרטגיה שלנו. אנחנו ממשיכים לראות צמיחה מרשימה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כאשר מספר מנויי הסיבים ממשיך לעלות באופן מתמיד והגיע כבר לכ-885 אלף. הרווח הנקי המתואם של בזק קווי הסתכם בכ-261 מיליון שקל המהווה עלייה של כ-1.2% והכנסות הליבה עלו בכ-2.6% לכ-973 מיליון שקל. כמו-כן, אנו רואים עלייה מתמשכת בשיעור ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU).
כחלק מהחזון שלנו, אנו ממצבים את תשתית בזק כתשתית הלאומית, המאפשרת את מהפכת ה AI-בישראל, כאשר השקעות הענק שביצענו ברשת הסיבים מבטיחות שנוכל לספק את הקיבולות והמהירויות הנדרשות לעולם החדש, וזאת לצד המשך פיתוח והטמעה של פתרונות חדשניים, הן לשיפור הרשת והן עבור הלקוחות. אנחנו בטוחים ביכולתנו להמשיך להוביל את השוק ולצמוח בשנים הבאות".
תוצאות פלאפון
סך ההכנסות הסתכמו בכ-525 מיליון שקל, עלייה של כ-4.6%, המהווה שיא בהכנסות רבעוניות מאז 2017. ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-360 מיליון שקל, עלייה של כ-7.5%, אשר נבעה מהמשך הצמיחה במנויי דור 5 וגידול במצבת מנויי הפוסטפייד, גידול בהכנסות משירותי נדידה כתוצאה מהתאוששות מהשפעות המלחמה.  ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-165 מיליון שקל, ירידה של כ-1.2%.
ה-EBITDA הסתכם בכ-184 מיליון שקל, עלייה של כ-3.4%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-186 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 32.9%), עלייה של כ-0.5%. הרווח הנקי הסתכם בכ-31 מיליון שקל, עלייה של כ-3.3%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-33 מיליון שקל, ירידה של כ-8.3%. הרווח הנקי המתואם הושפע מהגידול בהוצאות פחת ומימון. התזרים החופשי השלילי הסתכם בכ-5 מיליון שקל, לעומת כ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור נבע בעיקר כתוצאה מפערי עיתוי בהון חוזר.
תוצאות yes
ההכנסות הסתכמו בכ-319 מיליון שקל, עלייה של כ-1.3%, כתוצאה מגידול בהכנסות מחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים. ה-EBITDA הסתכם בכ-37 מיליון שקל, ירידה של כ-7.5%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-46 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 14.4%), עלייה של כ-12.2%, אשר נבע בעיקר מהעלייה בהכנסות.
הרווח הנקי הסתכם בכ-3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-12 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הושפע מהשיפור ב-EBITDA המתואם והירידה בהוצאות פחת.
התזרים החופשי הסתכם בכ-33 מיליון שקל, ירידה של 13.2%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר. מספר מנויי טלוויזיה נכון לסוף הרבעון עמד על כ-561 אלף מנויים, ירידה של כאלף לעומת הרבעון הקודם.

אילן סיגל (צילום: רמי זרנגר) 

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "התהליכים האסטרטגיים שהובלנו מבשילים ובאים לידי ביטוי בתוצאות המצוינות של שתי החברות. ההכנסות ונתוני הרווחיות צמחו בהשפעת  פעילות הליבה, דור 5 בפלאפון וסיבים ב-yes. פלאפון רושמת שיא של 7 שנים בהכנסות, צמיחה בהכנסות משירותים, גידול משמעותי ב-ARPU, עלייה ב-EBITDA וברווח הנקי, בעיקר הודות להמשך הגידול בלקוחות דור 5 ובשירותי הנדידה. yes מסכמת רבעון מצוין המביא לידי ביטוי את המיקודים העסקיים שלנו לצד מהלכים שנקטנו לצמצום ההוצאות והגדלת ההכנסות. אנו ממשיכים לצמוח בחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, המהווים מנוע צמיחה של החברה, עם שיא של מצטרפים ברבעון, לצד עלייה משמעותית ב-ARPU לקוחות ושמירה על יציבות בכמות המנויים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני מושקע בחברה. הגיע הזמן לעשות קיצוצים בפרסומות
    דודי 05/2025/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המטומטמות והיקרות
    סגור