השוק
אמזון מפרסמת דוחות: למה לצפות אחרי ענקיות הטכנולוגיה?
ענקית המסחר המקוון תדווח הלילה אחרי המסחר על תוצאותיה לרבעון, ובדומה לענקיות הטכנולוגיה האחרות - גם כאן הדגש יהיה על AI. מה לצפות מהחטיבה החשובה ביותר שלה ומה עוד צפוי בדוחות?
אמזון צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השני שלה הערב, עם ציפיות גבוהות מצד האנליסטים להמשך הצמיחה בשורת ההכנסות והרווח. המשקיעים יתמקדו במיוחד בפעילות הענן של החברה, AWS, שנמצאת בלב המרוץ הגלובלי להשקעות בבינה מלאכותית, לצד סימני שאלה סביב השפעת המכסים החדשים על פעילות המסחר הקמעונאית.
האנליסטים בשוק צופים לאמזון רווח למניה של 1.33 דולר, לעומת 1.26 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הכוללות צפויות לעמוד על כ-162 מיליארד דולר, עלייה של 9.5% לעומת השנה הקודמת. מתחילת השנה עלתה מניית אמזון בכ-5%, ובשנה האחרונה בכ-26%, כשהיא נסחרת לפי שווי של 2.44 טריליון דולר.
הכנסות AWS מהוות פחות מ-20% מההכנסות הכוללות של אמזון, אך כמעט 60% מהרווח התפעולי מגיע דווקא מהענן, מה שממקם אותו כמרכיב מרכזי בפעילות. לפי ההערכות, פעילות AWS צפויה להציג צמיחה שנתית של 17%, הרבה מעבר לקצב של שאר חלקי החברה.
אמזון משקיעה סכומי עתק בהקמת תשתיות ענן מותאמות ל-AI, כולל מרכזי נתונים ייעודיים, כדי לעמוד בביקוש העולה. החברה צופה השקעות הון (CapEx) של מעל 100 מיליארד דולר בשנת 2025, וצפויה להעלות את התחזית הזו ככל שהביקוש ימשיך לטפס. גם המתחרות הגדולות - מטא ואלפבית (גוגל) - העלו את תחזיות ההשקעה שלהן, והמשקיעים מצפים שאמזון תיישר קו.
החלק המרכזי של אמזון, שאינו כולל את AWS, מורכב בעיקר מקמעונאות אונליין, חנויות פיזיות ושירותים לסוחרים חיצוניים. ההכנסות מהתחום הזה צפויות להסתכם ב-103 מיליארד דולר, עלייה של 7%. האנליסטים מציינים שזו אינדיקציה לעוצמת המותג של אמזון, שהצליחה לשמור על קצב צמיחה גם בעסק הבשל ביותר שלה.
שני מנועי צמיחה נוספים ממשיכים לתפוס תאוצה, פעילות המנויים, ובראשה Amazon Prime, ותחום הפרסום, שבו אמזון הפכה לשחקנית דומיננטית. יחד, השניים צפויים להניב הכנסות של 27 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 14%, כשתחום הפרסום לבדו צפוי לזנק ב-17%.
לצד התחזיות האופטימיות, אמזון מתמודדת עם אתגרים גיאופוליטיים - המכסים האמריקאיים על מוצרים מסין, שעלו מ-2.4% בינואר לרמה של 10% ביוני. אמנם ברבעון השני ההשפעה עדיין לא הייתה משמעותית, אך ברבעון השלישי צפויה עלייה בעלויות, דבר שעשוי להשפיע לרעה על שורת הרווח ועל התחזיות להמשך.
נכון להיום, טרם ברור עד כמה המכסים יפגעו באמזון, אך החברה כבר נקטה מהלכים שנועדו למתן את הפגיעה, כולל רכישות מלאי מוקדמות וניהול מחדש של הסכמי הספקים. בנוסף, המספרים של אמזון בפריים דיי האחרון הראתה שהביקוש של הצרכנים לא נחלש, נתון שמחזק את הביטחון של האנליסטים בפעילותה הקמעונאית, אם כי חשוב לציין שהשנה אמזון פרסה את המבצעים על פני 4 ימים, ולא על פני יומיים כמו שעשתה בשנים הקודמות.
ב-UBS מעריכים כי השקעות הענק של אמזון בענן, במסחר ובפרסום יתחילו להניב רווחים משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. ב-JP Morgan מציינים שאמזון תיהנה מעלייה נוספת בביקוש לשירותי הענן שלה הודות לשותפות עם חברת Anthropic שמפתחת מודלי בינה מלאכותית מתקדמים.
Bank of America ו-Jefferies צופים שהענן של אמזון ימשיך להוביל את התחום בזכות השקעות במעבדים, שירותים כמו Amazon Bedrock וחדשנות טכנולוגית. במורגן סטנלי מזהים סימנים לכך ש-AWS תופסת נתח שוק מ-Oracle ו-Google Cloud וצופים שאמזון תתפוס מחצית מהצמיחה באי-קומרס האמריקאי בהמשך השנה.
עוד ב-
תחזיות המחירים למניה נעות בין 244 ל-300 דולר למניה. UBS ו-Bank of America רואים פוטנציאל לעלייה של כ-14%-18%, בעוד במורגן סטנלי מזהים תרחיש שורי שבו אמזון יכולה לזנק ב-50% תוך שנה, אם AWS והקמעונאות יציגו קצב צמיחה מהיר מהצפוי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



