השוק

מחאת העובדים לא עזרה: אלטשולר שחם רכשה את פסגות תמורת 900 מיליון שקל

מיזוג הענק בין שני בתי ההשקעות הגדולים נחתם סופית, כאשר קרן אייפקס תמכור את השליטה על פסגות בסכום של 910 מיליון שקל. עובדי פסגות ממשיכים בשביתה: "נמשיך להילחם על הביטחון התעסוקתי"
יהודה לוינגר |  1
זהבית כהן, גלעד אלטשולר (צילום יחצ, מתוך אתר אלטשולר שחם)
עסקת הענק בעולם בתי ההשקעות ממשיכה הערב (חמישי) כאשר על פי הדיווחים קרן אייפקס, שבבעלותה בית ההשקעות פסגות, תימכר להנהלת אלטשולר שחם  גלעד אלטשולר ורן שחם לפי שווי של 910 מיליון שקל. על פי ההסכם שנחתם, אלטושלר שחם  לא יקחו על עצמם את החוב של אייפקס בפסגות.
ראשי בתי ההשקעות סיכמו על רוב סעיפי ההסכם ביניהם, כאשר העיקרי שביניהם כי השליטה על פסגות תעבור מקרן אייפקס של זהבית כהן לראשי אלטשולר שחם. גם לאחר חתימת הצדדים תישאר המשוכה הקשה של אישור הרשות לתחרות, כמו אישורים של רשות ניירות ערך ורשות שוק ההון.
על פי הדיווחים, לאחר הרכישה, באלטשולר שחם לא ישאירו את כל זרועות פסגות בשליטתם אלא רק את פעילות הפנסיה וקופות הגמל, וכי שאר הפעילויות כמו קרנות הנאמנות יימכרו לגופים אחרים בשוק ההון.
כזכור, קרן אייפקס של זהבית כהן, רכשה את פסגות בהשקעה שהצטברה לכדי מעל 2 מיליארד שקל, וכי עתה שווי המכירה יעמוד על סכום שנע בין 900 מיליון שקל למיליארד שקל. כהן ניסתה למכור בתקופה האחרונה את פסגות, ועתה היא לקראת חתימה עם אלטשולר שחם.
בתוך כך, גם היום נמשכת השביתה הכללית בבית ההשקעות פסגות. לפי השובתים, במהלך השביתה, בה לא כל העובדים לוקחים חלק, חלק מהעובדים לא יגיעו למשרדי החברה ולא יעבדו מהבית. בזמן זה עדיין יינתן מענה בכל הנושאים, אם כי בכוח אדם מצומצם. יצויין כי כלל עובדי החברה המאוגדים בכוח לעובדים פתחו אמש בשביתה, לנוכח העיסקה המסתמנת לרכישתה על ידי אלטשולר שחם ופירוק בית ההשקעות לגורמים, דבר העלול להשפיע כבר בטווח הקצר על ביטחונם התעסוקתי וזכויותיהם.
יו״ר הוועד שלומי לוגסי אומר כי: "אנחנו ממשיכים להיאבק על פסגות ונגד פירוקה לגורמים. ההיענות המלאה של העובדים לשביתה שהחלה כבר אתמול רק מחזקת אותנו לקראת המו״מ ומעבירה מסר ברור לנציגי ההנהלה, לאייפקס ואלטשולר שחם. נמשיך להילחם על הבטחון התעסוקתי שלנו והתנאים שלנו ולא נרים ידיים בשום מצב״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כרת חברים האם השמועה נכונה שאורן בנאי קיבל סרטן (ל"ת)
    שטן 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור