השוק

קוויק: למרות זינוק של 385% בהכנסות, כמה מיליונים הפסידה?

קמעונאית האונליין קוויק מסכמת את שנת 2020 עם גידול חד בהכנסות ובהיקף הפעילות העסקית: החברה עברה לראשונה ברבעון הרביעי לרווח גולמי, הודות לגידול בהיקפי הפעילות לצד מהלכי התייעלות רבים, ההכנסות צמחו בכ-385% לכ-127 מיליון שקל
כפיר אדר | 
קוויק סופר און ליין (צילום מנחם רייס)
קמעונאית האונליין קוויק סופר אונליין דיווחה הבוקר (שני) על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2020, המלמדות על המשך צמיחה חדה בהכנסות ומעבר לרווח גולמי, אבל בסיכומה של השנה החברה עם הפסד נקי של כ-9.5 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות ברבעון הרביעי של שנת 2020: ההכנסות של קוויק ברבעון הרביעי של שנת 2020 צמחו בכ-311% לכ-40.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-9.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019.  וכ-34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. הגידול בהכנסות נובע מההתרחבות בפעילות החברה. יצוין, כי ההכנסות ברבעון הרביעי משקפות גידול של כ-18% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 שהסתכמו בכ-34 מיליון שקל וגידול של כ-33% לעומת ההכנסות ברבעון השני של השנה, שהסתכמו בכ-30.1 מיליון שקל.
קוויק עברה ברבעון הרביעי לרווח גולמי  בסך כ-0.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד גולמי של 2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019 והפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020. המעבר לרווח גולמי ברבעון נובע מהגידול המשמעותי בהכנסות לצד התייעלות בעלויות התפעוליות. שיעור הרווח הגולמי עלה ברבעון הרביעי של 2020 לרמה של כ-0.5%, לעומת שיעור הפסד גולמי של 24.6% ברבעון המקביל אשתקד, נתון המלמד על שיפור ניכר ברווחיות.
ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, בתוספת הוצאות המחקר והפיתוח, עלו ברבעון הרביעי לכ-9.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-5.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019.  הגידול נובע בעיקר מגידול בהוצאות הפרסום וקידום המכירות וכן מגידול בהוצאות שכר. עם זאת, שיעור ההוצאות התפעוליות מההכנסות פחת לכ-24.2% ברבעון הרביעי של 2020, בהשוואה לשיעור של כ-59.7% ברבעון הרביעי של 2019 כתוצאה מהגידול החד בהיקפי המכירות.
ההפסד התפעולי של קוויק ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.
עיקרי התוצאות של שנת 2020: ההכנסות של קוויק בשנת 2020 צמחו בכ-385% לכ-127 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.2 מיליון שקל בשנת 2019. הגידול בהכנסות במהלך 2020 הינו עקבי לאורך כל הרבעונים של השנה. הצמיחה החדה בהכנסות נובעת מהגידול המהותי בהיקף הפעילות העסקית של החברה, ההתרחבות הארצית וכן מהעלייה המשמעותית בהיקפי הצריכה באונליין על ידי האוכלוסייה בתקופת הקורונה.
ההפסד הגולמי ב-2020 הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל ב-2020, בהשוואה לכ-5.2 מיליון שקל ב-2019. יצוין, כי שיעור ההפסד הגולמי מסך ההכנסות התכווץ בשנת 2020 לכ-4.4%, לעומת כ-19.5%  בשנת 2019. ההפסד הגולמי של החברה נובע מההשקעה של החברה בפריסה ארצית ופתיחת נקודות חדשות בצורה מהירה. בכל נקודה תפעולית חדשה, משקיע החברה כמה מאות אלפי שקלים עד להעת נקודת האספקה לנקודת איזון ומתחילה לייצר רווח לחברה.
ההוצאות התפעוליות- הוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות וכן הוצאות המחקר והפיתוח – בשנת 2020 הסתכמו בכ-31.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19.2 מיליון שקל ב-2019. הגידול בהוצאות נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות פרסום וקידום מכירות וכן גידול בהוצאות שכר כחלק מהתרחבות הפעילות. שיעור ההוצאות התפעוליות מההכנסות בשנת 2020 ירד מהותית לכ-24.7% בהשוואה לכ-73.4% בשנת 2019, כתוצאה מן הגידול החד בהיקף המכירות.
קמעונאית האונליין קוויק מסכמת את שנת 2020 עם הפסד כולל של כ-37.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-24.7 מיליון שקל בשנת 2019. הגידול בהפסד הכולל נובע כאמור מגידול בעלויות המכירה הנובעות בעיקר מההשקעה בהרחבת המודל התפעולי של החברה בו היא פורסת צוותי ליקוט אריזה ושילוח בנקודות חדשות בהקפים גדולים ומקדימה הוצאה להכנסה. כמו כן גידול בהוצאות השיווק (בעיקר גידול בהוצאות הפרסום והקידום) וצרכי ההתמודדות עם משבר הקורונה.
נכון לסוף 2020, לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-22 מיליון שקל. יצויין, כי בחודש מרץ 2021 השלימה החברה גיוס של כ-88 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה לציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה