השוק

הישראלי הזה עוד לא בן 30, אך החברה שלו שווה מיליארד דולר

סטארט אפ ישראלי-אמריקאי שהוקם רק לפני שלוש שנים הגיע היום לשווי של יותר ממיליארד דולר. היום הסתיים גיוס שלישי לחברה שבין המשקיעים הפרטיים שלקחו בו חלק השתתף גם מנכ"ל Uber
מערכת ice | 
אלכס בואזיז (צילום deel)
הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי Deel מודיע היום (רביעי) על גיוס של 156 מיליון דולר בסבב C. הסטרטאפ עומד מאחורי פלטפורמה להעסקה ניהול ותשלום לעובדים ברחבי העולם, הודיע על הגיוס לפי הערכת שווי של 1.25 מיליארד דולר ובכך, הופכת Deel ליוניקורן.
אלכס בואזיז, הישראלי שעומד מאחורי הסטארטאפ הוא צעיר רק בן 28 אך כאמור, הסטארטאפ שלו הופך היום לרשמית ליוניקורן לאחר סבב הגיוס השלישי שהסתיים היום. דרכו בסטארטאפ החלה לפני כמה שנים, אז החליט לפרוש מלימודי הדוקטורט שלו בלונדון ולחזור ארצה להקים את הסטארטאפ הראשון שלו," Lifeslice" - שלא צלח .
הסטארטאפ נסגר אבל הרעיונות של בואזיז נפתחו בעקבותיו. כייזם שעובד בישראל ומעסיק בפיתוח הסטארטאפ שלו מהנדסים מרחבי העולם, נאלץ לשלם שכר למהנדסים שעבדו אצלו בין מדינות ורגולציות, דבר שהיה מסורבל ומתיש עבורו, כך נוצר הסטארטאפ "Deel" שחוגג היום את הערכת השווי החדשה שלו – מעל מיליארד דולרים ויחד עם זאת את מעמדו החדש כחברת יוניקורן.
"Deel" עוסקת בהתנהלות אירגונית גלובלית ומאפשר לנהל תשלומים מול שכירים ופרינלנסרים במדינות חוץ. להקמת הסטארטאפ חבר בואזיז לשואו וואנג, חברתו ללימודי התואר השני ב-MIT. ב-2018 החלה לפעול הפלטפורמה שלהם שמאפשרת לייצר חוזי העסקה ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם בהתאם לדיני וחוקי ההעסקה במדינות היעד לפי המטבע במקום.

את הסבב הובילה הקרן YC Continuity, וכן השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים ביניהם הקרנות  a16z אנדריסן הורוביץ ו-Spark Capital. בין המשקיעים הפרטיים שלקחו חלק בסבב הנוכחי גם דארה קוסרשאהי, מנכ״ל Uber. סך גיוסי החברה עד היום עומדים על כ- 206 מיליון דולר אשר גויסו ב-11 החודשים האחרונים ב-3 סבבי גיוס.  בין חברות הפורטפוליו של YC Continuity ניתן למצוא גם חברות כגון: Stripe, Doordash, Coinbase, Instacart, Brex.
סבב הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להמשך ההתרחבות שלה בעולם באמצעות טיפוח שווקים קיימים ופיתוח שווקים חדשים, גיוס עשרות עובדים נוספים, צמיחה ושיפור היצע המוצרים שלה על גבי הפלטפורמה.
 שואו וואנג. תמונה: Deel
הגבלות הקורונה ומעבר למודל עבודה מהבית האיצו את הצמיחה של Deel. בשנת 2020 צמחו הכנסות החברה פי 20, וכעת Deel תומכת בלמעלה מ-1,800 חברות ועסקים בעולם. בחודשים האחרונים החברה הנפיקה כרטיס Visa נטען והוסיפה אופציות ללקיחת מקדמות על השכר, בנוסף החברה מאפשרת ביטוח בריאות בינלאומי לעובדים מרחוק.
כמו כן החברה הכריזה בסוף שנת 2020 על שותפות ייחודית עם הבנק האמריקאי JPMorgan אשר מאפשר לחברה גישה לפתרונות תשלומים בינלאומיים במעל 120 מטבעות-חוץ בשערי המרה והעברה תחרותיים בפער ניכר ביחס לשוק. בשנה הקרובה צפויה החברה לפתוח 80 נציגויות עסקיות ברחבי העולם, לשלב בפלטפורמה מכשירים להענקת אופציות לעובדים וכן השקת API לתשלום שכר לפרילאנסרים.
חהברה מעסיקה 120 עובדים (מתוכם 20 בישראל), אשר 100 מהם הצטרפו רק בשנה האחרונה. החברה דוגלת במודל עבודה מבוזר (fully distributed team) ולכן לחברה אין משרדים כלל ועובדיה פרוסים על פני 26 מדינות שונות. כמו כן, עובדי החברה מועסקים ומקבלים משכורת על גבי הפלטפורמה של Deel.
"הגבלות הקורונה ומעבר למודל עבודה מרחוק, הפכו את מודל העסקת עובדים מרחוק למודל העבודה המרכזי בשוק העבודה בעידן הפוסט הקורונה.״  אומר המייסד והמנכ"ל אלכס בואזיז, ״כיום, אנחנו פוגשים יותר ויותר חברות בעולם ובמיוחד בישראל שמחפשות פתרון שלם שיהפוך את הליך גיוס העובדים מרחוק לפשוט מבחינה כלכלית ומשפטית, מה שהופך את המוצר שלנו להכרחי ושובר-שיווין בתחום.  החברה הוקמה מתוך חזון להפוך את שוק העבודה לגלובלי ולאפשר לחברות לגייס בקלות את העובדים הכי טובים שהן יכולות למצוא בעולם. יש לנו שוק פוטנציאלי מדהים כאן בארץ, היות וישראל הינה שוק מוטה ייצוא - חברות רבות מגייסות עובדים ממספר מדינות, חלקן הגדול הן חברות טכנולוגיה צומחות אשר נמצאות בצורך תמידי לגדול ולגייס עובדים מנוסים בשוק תחרותי. אנחנו נרגשים להגדיל את הפעילות שלנו בישראל ולהציע לאקו-סיסטם המקומי פתרונות תחרותיים יותר לבעיה שכמעט כל סטארט-אפ ישראלי חווה על בשרו.״
דארה קוסרשאהי, מנכ״ל Uber שלקח חלק בסבב הגיוס הנוכחי: ״המוצר של Deel מייעל ומפשט את התהליך המורכב ורווי-הרגלוציה של העסקה ותשלום לעובדים מרחוק. אני נרגש להשקיע בחברה שתסייע לחברות ברחבי העולם להעסיק את העובדים הטובים ביותר ולאו דווקא את העובדים הקרובים ביותר.״
פיליפ בואזיז, נשיא שרונה פרטנרס וחבר הנהלה ב- Deel אמר, "אנו גאים להכריז על Deel כחד-הקרן החזק הראשון באקוסיסטם שלנו בישראל, Deel משנה את עולם השכר הגלובלי ומאפשרת ללקוחותיה להעסיק את העובדים והפרילנסרים המוכשרים ביותר ולשלם להם בכל מקום, בכל מטבע, באופן תואם לחוקי המדינה המקומית, כל זה בפלטפורמה אחת, בקליק אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה