השוק

מגזין 'טיים' בחר את 100 החברות המשפיעות בעולם: אלו הבולטות מכולן

פייזר ומודרנה זכו לכבוד, אילון מאסק עם שתי נציגויות, ליגת ה-NBA והפרמיירליג האנגלית מייצגות את הספורט, שלל אפליקציות ופיתוחים וגם חברות ענק שהובילו את העולם בזמן מגיפת הקורונה. מי נכנסו?
כפיר אדר | 
רשימת 100 החברות המשפיעות (צילום צילום מסך מגזין טיים)
מגזין 'טיים' היוקרתי פרסם במהלך היממה האחרונה את אחת הרשימות החשובות והנוצצות ביותר - רשימת 100 החברות המשפיעות ביותר בעולם. המגזין בוחר מדי שנה את 100 האנשים המשפיעים ביותר והפעם עושה זאת גם במישור העסקי.
הרשימה חולקה לקטגוריות שונות, ברשימת פורצי הדרך אפשר למצוא חברות כמו 'קלאץ' ספורטס גרופ' סוכנות השחקנים החשובה בארצות הברית שמחזיקה בחוזים בשווי של כ-2 מיליארד דולר כולל השמות הנוצצים ביותר ב-NBA. לצד זאת אפשר למצוא את רובלוקס אחד מהמשחקים שכבשו את העולם במהלך הקורונה, גם אפליקציית באמבל ששמה בחזית המאבק שלה את האכיפה המאסיבית ביותר נגד שיימינג ואי מתן האפשרות להגיב בצורה פוגענית כלפי משתמשים אחרים. חברה חשובה לא פחות היא ביונד מיט ששמה את נושא הבשר המתורבת במרכז ובדרך להפוך למובילה העולמית בנושא הפיתוח.
בפן המנהיגות, מי שנבחרו הן ליגת ה-NBA הודות לעובדה שהביאה את המשחק לכל פינה בגלובוס הן מבחינת הצפייה והן כתרומה לקהילה, חברת אפל שהובילה את שוק התקשורת והשתלטה עליו כמעט בלעדית בזמן הקורונה עם מכירות שיא, חברת התעופה דלתא שהצליחה לצלוח את המשבר היטב, סוני שיצרה את פלטפורמת המשחק החשובה ביותר כרגע סוני פלייסטיישן 5, מאטל שממשיכה להוביל בשוק הצעצועים, מותג הספורט נייקי שתמך בכל נושא קידום השחורים בארצות הברית.
 
וגם חברות התרופות פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון וביונטק שעמדו בחזית המאבק נגד הנגיף, טוויטר שהפכה לרשת החשובה ביותר אולי כיום להפצת מסרים ובטח במאבק שלה במהלך המרוץ לנשיאות ארצות הברית בניסיון להפחית את רמת הפייק ניוז, חברת הרכב פולקסוואגן שרשמה פיתוחים מרשימים ביותר בשנה האחרונה וגם ליגת הכדורגל האנגלית - הפרמיירליג ששברה את כל שיאי הצפייה האפשריים.
בתחום החדשנות, מודרנה קיבלה ייצוג של כבוד על חלקה בפיתוח החיסון לקורונה, נינטנדו שיצרה קהילות חדשות דרך קונסולת המשחק שלה, נטפליקס שממשיכה לכבוש את הוליווד, מותג משחקי הילדים לגו שהמשיך בעשייתו ליצירת קוביות המשחק האהובות. גם זום נכנסה הודות לעובדה שהפכה לכלי מרכזי בעת הקורונה, גם ספוטיפיי שהיה לה חלק חשוב במהפכה הפודקאסטים, DJI שהפכה את הרחפנים למוצר חובה, אדידס ששמה בראש ובראשונה את נושא המחזור ויצרה קוקלציה ידידותית לסביבה. איקאה נכנסה גם כן בזכות החשיבה מחדש בתחום הריהוט המתכלה, NVIDIA שפיתחה צ'יפים חיוניים, טיקטוק שמשכה את תשומת הלב של העולם.
חברות הענק שנכנסו לאור השפעתן על השוק העולמי הן ג'נרל מוטורס שהובילה את שוק הרכב, עליבאבא של ג'ק מא, פייסבוק שעשתה מהפכה בנושא המאבק בהנדסת התודעה, דיסני שחידשה את המותג, סמסונג שכבשה את עולם הסלולר בסערה, מייקרוסופט שנותרה בפסגה, פדקס שהייתה כלי שילוח חיוני בעת הקורונה, גוגל הוותיקה, סופטבנק שעשתה מהפכה פיננסית, קוינבייס שתרמו משמעותית לשוק הקריפטו, וולמארט ששמרה על ארה"ב ערוכה לקראת הקורונה, פייפאל שהמשיכה את טרנד התשלומים מרחוק, אמאזון של ג'ף בזוס ויוניליבר שייצרה כמויות מזון בהיקפים אדירים גם כן בפנים. AT&T גם בפנים כשהובילה את תחום הלווין, גם פרוקטר אנד גמבל וחברת השילוח UPS.
 
חברות נוספות שמצאו עצמן ברשימה היוקרתית הן שופיפיי שסייעה בשילוח החבילות בעת הקורונה, וואווי שפיתחה טכנולוגיית רשת חדשה, טסלה שעשתה מהפכה בעולם הרכב, אונליפאנס שאיפשרה לאנשים לקבל כסף עבור תכנים שהיו בעבר מעלים בחינם ברשתות החברתיות, אייר BNB שהמשיכה את מהפכת השכרת הבתים, אילון מאסק עם נציגות נוספת בזכות ספייס X שכובשת את החלל, אפליקציית רובינהוד שהנגישה את עולם ההשקעה בבורסה לאדם הפשוט דרך הפלאפון, אפליקציית המשלוחים דורדאש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה