השוק

המשקיעים נותנים אמון בביידן; החוזים על המדדים האמריקאים עולים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם אתמול בקונגרס ובעוד פרש את משנתו לעתיד אמריקה, לא חשף את התוכנית המפורטת להעלאת מסים מה שמעורר תקווה בקרב המשקיעים כי הלחצים למניעת העלאת המס על רווחי הון יישאו פרי
ניצן כהן | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגדיר אתמול את הנורמלי החדש. בנאום שנשא בפני הקונגרס, פרש את משנתו לגבי עתידה של אמריקה הנורמלית. ביידן ביקש אתמול להחשוף את עקרונות התוכנית שתזרים 1.9 טריליון דולר לרווחת המשפחות האמריקאיות וייצקו את היסודות לעתיד ההון האנושי בארה"ב וזאת בהמשך לתוכנית שטרם נידונה להזרמה של 2.3 טריליון דולר לשיפור התשתיות ברחבי ארה"ב, מה שאמור להצעיד אותה לעידן משמעותי.
למעשה עיקר נאומו של ביידן היה בפניה לנבחרים האמריקאים כמו גם לציבור האמריקאי במטרה לרתום אותו למשימה הלאומית של שיפור התחרות מול סין שלא באמצעות מלחמת סחר אלא באמצעות שיפור היעילות והתפוקה וזאת בניגוד למדיניות (אם ניתן לקרוא לה כך) של קודמו, דונלד טראמפ, שגרר את ארה"ב למלחמת סחר במצב שארה"ב אינה יכולה להתמודד עם היעילות הסינית שלא באמצעות הטלת מכסים שעושה נזק לעולם כולו.
מעבר לכך עיני העולם היו נשואות לשורת המימון של התוכניות הגרנדיוזיות של ביידן אולם הוא לא חשף את הפרטים שלהם מעבר למה שחשף במהל קמפיין הבחירות שלו. ביידן מעוניין להגדיל את המס על מי שמרוויח מעל 400 אלף דולר לשנה ומס נוסף על מי שמרוויח מעל מיליון דולר לשנה.
ביידן מעוניין להטות את הכסף הזה לשיפור התשתיות בארה"ב, למימון לימודים גבוהים בחינם ולהרחיב את תוכניות ביטוחי הבריאות החינמיים ובכך לייצר תשתית של הון אנושי משכיל יותר, בריא יותר וחדור אמונה ברוח האמריקאית שעשתה מהפיכות בעולם.
ביידן מעוניין לרתום את הנבחרים כדי להעלות את שכר המינימום בארה"ב ל-15 דולר לשעה, סעיף שהיה אמור להקפיץ את הרפובליקאים בקונגרס אבל נראה כי אלה מבינים כי ההשקעה בהון האנושי תייצר כר מצויין לצמיחה עתידית של ארה"ב.
מעבר לכל אלה היו נשואות עיניי המשקיעים לרמזים הנוגעים לפרסומים בכלי התקשורת האמריקאיים על העלאת המס על רווחי הון. מחד מדובר על העלאת מס רווחי הון על עשירים שתותיר מחוץ למעגל את מעמד הביניים אבל כאן יש מוקש. העשירים הם אלה שרוצים להרוויח הרבה כסף בזמן קצר אבל הכסף שלהם הוא זה שמניע את גלגלי הכלכלה המודרנית. כאן יש חשש כי העלאת מס בצורה שאינה מידתית תבריח את העשירים לשווקים מחוץ לארה"ב דווקא בזמן שהיא זקוקה לכסף שלהם.
לכאורה ביידן מעוניין להתמודד עם החשש מבריחת המשקיעים העשירים על ידי הגברת האכיפה של חוקי המס הפדרליים ולכן הוא מעוניין להשקיע כמה מיליארדי דולר בשיפור ההון האנושי והיכולות של מס ההכנסה המקומי, אך גם כאן קיים חשש שכוח עודף בידי מס הכנסה ימרר את חיי הציבור עד שיביא לכך שגם בשיעורי מס נמוכים אנשים יעדיפו שלא לבצע השקעות ו/ או להוציא את הכסף מארה"ב.
כך או אחרת, בשלב הזה של ניתוח הנאום של ביידן המשקיעים אופטימיים ביחס למצב של עודף מס ועודף אכיפה על בעלי ההון והחוזים על המדדים האמריקיים עולים בשלב זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה