השוק

וירזון מוכרת את יאהו ב-5 מיליארד דולר לקרן אפולו

המכירה תכלול גם את פעילות AOL ובכך למעשה היא מאותתת כי היא יוצאת מתחום המדיה ומתרכזת בתחום הטלפוניה ואספקת שירותי האינטרנט
ניצן כהן | 
צילום pixbay edit ice
ענקית התקשורת ויריזון מוכרת את יאהו, AOL וכלי הפרסום באינטרנט שלה לקרן אפולו בתמורה ל-5 מיליארד דולר. המכירה למעשה מאותתת למשקיעים שוירזון החליטה לצאת מעולמות המדיה ולהתרכז בתחומי הטלפוניה ואספקת גישה לאינטרנט.
וירזון למעשה מפסיקה כ-5 מיליארד דולר מהעסקה לאחר שרכשה בשנת 2015 את חטיבת הפרסום של AOL בתמורה ל-4.4 מיליארד דולר ובשנת 2017 רכשה את יאהו בכ-4.5 מיליארד דולר.
למעשה שתי הרכישות של וריזון היו רכישות מוזרות מעט בשל העובדה כי בשנים האלה הדומיננטיות של AOL בשוק האמריקאי כבר לא הייתה בשיאה ויאהו חיפשה את דרכה בעולם שנשלט על ידי גוגל ופייסבוק.
אם נתעלם רגע מעסקי הפרסום של AOL שהיו אמורים למעשה למכור פרסום על תוכן ונלחמו מול הטירגות המדויק והבלתי אפשרי של פייסבוק וגוגל הרי שהרכישה שהכשלון שלה היה כתוב על הקיר הייתה הרכישה של יאהו.
יאהו באותן השנים חיפשה את דרכה ומינתה את מאריסה מאייר למנכ"לית. מאייר שהייתה בכירה בפייסבוק והמינוי שלה הוציא למעשה את יאהו מעולם ייצור התוכן העצמאי למקום בו היא מתחרה בשירות הדואר הפופולרי של gmail, שם עוד יכולה הייתה להתחרות אולם הניסיון שלה להיות אגרגטורית של תוכן, מן יצור מוזר שאוסף כותרת וכותרת משנה ממוציאים לאור כשהקלקה על הכתבה הייתה מעבירה את הגולש לאתר של המו"ל ושם כל הסיפור של רכישת מינוי וכד' התחיל מההתחלה.
כך למעשה יאהו איבדה את אחת הרגליים החזקות שלה בתחום ייצור התוכן מבלי שהציגה חלופה בתחומים אחרים שינגסו בגוגל ופייסבוק.
המכירה של וריזון היא למעשה איתות לכל השוק שעד לפני מספר בשנים תמך בחברות תקשורת שנכנסות לתחום ייצור התוכן וההפצה שלו אבל נכנעו לתחרות מכיוונים של חברות כמו נטפליקס, הולו, דיסני פלוס וכמובן ספוטיפיי ושירותי הזרמת המוסיקה בסטרימינג.
לא ברור כרגע מה מתכננת קרן אפולו לנכסים שהיא רוכשת אבל היציאה של וריזון מהתמונה עשוייה לעשות גם לנכסים שנמכרים וגם לוריזון עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה