השוק

שלב הפירוטכניקה: תשובה ימחק את דלק קידוחים מהמסחר

אחרי שקבוצת דלק נכשלה ברישום למסחר של איתקה, היא מבקשת למחוק את דלק קידוחים מהמסחר בתל אביב ולהנפיק אותה מחדש בלונדון; תשובה מבקש לכנס את האסיפה הכללית של בעלי היחידות בדלק קידוחים לאפשר את המהלך
ניצן כהן |  9
דלק קבוצה (צילום משה שי פלאש 90 יחצ דלק קידוחים)
מצוקת המזומנים של איש העסקים יצחק תשובה דורשת מהלכים שהם פירוטכניקה של ממש. דלק קידוחים שהיא הנכס המרכזי של קבוצת דלק תימחק מהמסחר בבורסה של תל אביב ותהפוך לחברה פרטית. במקביל תוקם חברה באנגליה שתירשם למסחר שם והיא תרכז את פעילות דלק הגז של דלק קידוחים.
המהלך לפי דלק קידוחים אמור לחשוף את נכסי הגז של דלק קידוחים למשקיעים זרים מה שבאופן תיאורטי אמור לייצר ביקושים גבוהים יותר לנייר של דלק קדוחים החדשה, להגדיל את הסחירות בה ובסופו של דבר לאפשר למכור מניות של החברה החדשה במחיר גבוה יותר.
הטבה נוספת שאמורה לצאת לאיש העסקים יצחק תשובה היא לחשוף את נכסי הגז של הקבוצה למשקיעים זרים שיקלו בסופו של דבר על המהלך להנפיק את איתקה בלונדון. המהלך אמור להקל על יצחק תשובה לגייס כסף בלונדון כשהנכס הטוב והסחיר שלו נסחר בלונדון, ואז באופן תיאורטי ניתן באו]ן קל יותר לממש נכסים ו/ או לשעבד אותם וכד' לבנקי השקעות וכן הלאה.
NewMed Energy היא החברה האנגלית החדשה שהקים תשובה והיא זו שהגישה לאחרונה מסמכי רישום ראשונים לאישור רשות ניירות ערך הבריטית, ה-FCA (Financial Conduct Authority). החברה החדשה אמורה לשלוט (100%) בדלק קידוחים ואליה יועבר הניהול השוטף של נכסי הגז והנפט של דלק קידוחים. במקביל לקידום הליכי האישור בתוך השותפות ומול הרגולטורים הרלוונטיים, צפויה NewMed לפרסם תשקיף לקראת הנפקה בלונדון.
במידה והמהלך יאושר, וסמוך לאחר ש NewMed Energy תחל להיסחר בבורסת לונדון, יחלו מניותיה להיסחר גם בבורסת תל אביב, כך שהיא תמשיך להיות כפופה לכללי הדיווח והרגולציה בישראל.
NewMed Energy צפויה להחזיק ולנהל את הנכסים של דלק קידוחים הכוללים: 45.34% במאגר לוויתן, 22% במאגר תמר (עד להשלמת מכירת המאגר בהתאם למתווה הגז, ובשים לב למזכר ההבנות שנחתם בשבוע שעבר), 30% במאגר אפרודיטה בקפריסין, זכויות לקבלת תמלוג על ממאגרי הגז כריש ותנין ונכסים נוספים.
עם השלמת השינוי המבני, NewMed Energy תחזיק ב 100% מדלק קידוחים. השינוי המבני לא צפוי לגרור שינוי מעשי במבנה הבעלות, מכיוון שכל בעלי יחידות ההשתתפות בדלק קידוחים יקבלו מניות NewMed בהתאם לשיעור אחזקתם היחסי כיום (פרו ראטה). בנוסף לא צפוי שינוי בנכסים או בהתחייבויות הקיימות של דלק קידוחים, אשר תישאר שותפות בת פרטית של NewMed. הדבר כולל בין היתר את החובה לתשלומי תמלוגים לבעלי התמלוג הנוכחים בשותפות דלק קידוחים, וכן שמירה על המחויבויות הקיימות כלפי בעלי האג״ח.
יוסי אבו, מנכ״ל דלק קידוחים, אמר: ״שינוי המבנה הארגוני של שותפות דלק קידוחים, והרחבת פלטפורמת המסחר שלנו כך שתשקף את היותנו חברת אנרגיה גלובלית, שזוכה להכרה והערכה בקהילת האנרגיה הבינלאומית, הוא צעד אסטרטגי בנקודת הזמן הנוכחית.
"על בסיס אין-ספור שיחות שקיימנו בשנה האחרונה עם משקיעים זרים, אני סבור כי המסחר בבורסה בלונדון, לצד המשך המסחר בתל אביב, צפוי להטיב עם בעלי יחידות ההשתתפות הנוכחיים שלנו, יגביר את החשיפה של הנכסים האיכותיים שלנו למשקיעים בינלאומיים ויאפשר ל  NewMed Energy להרחיב את הפעילות ולהגיע ליעדים חדשים.
השינוי המבני והמיתוג מחדש תחת NewMed Energy נעשה תחת הוראות סעיף 350, ובפיקוח של בית המשפט על מנת להבטיח את מלוא המחויבויות של דלק קידוחים למשקיעים ולבעלי החוב לצד התועלות הגדולות של מסחר מקביל בבורסת לונדון ותל אביב״.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תשובה ליצן
    רוני 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צעד מלאכותי וחסר טעם ותוחלת ...תשובה יפסיד בסוף את התחתונים
    סגור
  • 6.
    איתיקה לא הונפקה ולא ניסו להנפיק אותה !
    דוד ניצני 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה לכתוב דברים שהם לא נכונים ??? לא הוגשה שום הנפקה לאיתיקה !! יש רצון להנפיק אותה אבל לא בוצע שום צעד להנפקה !!!
    סגור
  • 5.
    כן קל יותר להתמודד עם בעלי החוב מחו"ל כשאתה מוגן בחוקים
    ציקו 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והם צריכים לתבוע אותו ולגרור רגליים ביין אולמות בחול והארץ. המשקיעים שם לא יעניין אותם החובות הארץ מעניין אותם כסף. זה אשכרה לשים את הכסף על קרן הצבי
    סגור
  • 4.
    תשובה רודף חייבים בהוצאה לפועל. ריבית נשך.
    רונן 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל השנוא עליך לא תעשה לחברך. צדיק התשובה הזה. האיש שחובב תספורות- רוצה מחייב "דלקן" 50,000 ש"ח רק ריבית.
    סגור
  • גבר, תדלקת? שילמת
    נהגוס 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שלדעתך היה מגיע לך לקבל דלק בחינם? אם יש לך 50 אלף רק ריבית סימן שאתה חברה )משאית, מונית) שקנה הרבה דלק. מה נראה לך? שתקבל דלק על חשבון הברון? לך תמכור את הבית ותביא ת'כסף!
    סגור
  • 3.
    מהיכן המידע על כשלון ההנפקה של איתקה ?
    אסף 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא ראיתי כל פרסום בנושא
    סגור
  • 2.
    תשובה הזה לא נח לרגע
    דוד ארנגל 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבחינתי דוד פתאל , יצחק תשובה, והראל ויזל הכרישים של מדינת ישראל
    סגור
  • 1.
    הסתרה של כשלון הנפקת איתקה וכשלון המו"מ עם האגחים
    דוד 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין ספק שהמילה פירוטכניקה מתאימה כאן. מסכנים התמימים שקונים היום את המניה בגבוה
    סגור
  • מעין מאיפה הגיעה אליהם המידע על כשלון הנפקת איתקה
    אסף 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני עוקב אחרי הידיעות ולא ראיתי שום דבר בנושא
    סגור