השוק

התחדשות הלחימה בדרום שלחה את הבורסה לירידות של יותר מ-1.5%

הדולר התחזק לרמה של 2.29 שקל; לירידות תרמו ירידות השערים אמש בניו יורק ופתיחה שלילית היום בניו יורק; תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עולות ל-1.62%
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום Pixabay)
פתיחתו של סבב הלחימה אתמול בדרום משכה את הבורסה בתל אביב לירידות שערים שנמשכו לאורך כל שעות היום. מעבר ללחימה בדרום הרי שאמש נרשמו ירידות שערים בארה"ב והיום נפתח המסחר בירידות שערים חדות מה שהקרין באופן שלילי על המסחר בתל אביב.
נתון שיש לשים אליו לב הוא העובדה כי תשואות האג"ח הממשלתי בארה"ב ל-10 חזרו לעלות והיום הן נסחרות ברמה של 1.62%, רמה שלאט לאט מתחילה להעיב על שוק המניות.
קונצנזוס ההערכות היום בבורסה דיבר על כך שמי שמגלה את העצבנות הגדולה ביותר הם המשקיעים הזכרים שלא אוהבים חוסר יציבות פוליטי שגולש ללחימה, אבל כמעט כל המשקיעים סבורים כי מדובר בלחץ שלילי קצר טווח ומהר מאוד, כשירגע רעש התותחים הרי שהמשקיעים יגלו כי המצב הכלכלי בישראל הוא טוב למדיי והכלכלה חוזרת לתפקד למרות חוסר היציבות הפוליטי.
הגדילו הבנקים הגדולים ששם אמרו היום כי כעת עשויות להיווצר הזדמנויות רכישה של מניות שעד כה המחיר שלהם היה גבוה למדיי. כך גם לגבי הדולר שכאן מעריכים שיש היום הזדמנות טובה למכור דולרים במחירים נוחים ביחס למה שאמור היה להיות ללא סבב הלחימה בדרום.
ירידות שערים חדות נרשמו במניות הבנקים, מניות חביבות במיוחד על ידי המשקיעים הזרים. כך למשל מניית בנק הפועלים (שמשקלה במדד הבנקים כמעט שליש) ירדה ב-1.29%, מניית לאומי ירדה בשיעור דומה ומזרחי ירדה בכ-2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה