השוק

רשות ניירות ערך עולה להתקפה: השקעה במיזם הקריפטו של משה חוגג מסוכנת

לאחר שרשות לניירות ערך התירה למשה חוגג למזג את פעילות הקריפטו שלו לקמן קפיטל, היא מזהירה: הציבור יכול לאבד בהשקעה במטבעות קריפטוגרפיים את כל כספו
ניצן כהן | 
משה חוגג ענת גואטה (צילום יונתן סינדל ענבל מרמרי)
הבוקר (ראשון) פרסמה קמן קפיטל כי רשות ניירות ערך התירה למשה חוגג וקמן קפיטל להמשיך במהלך הארגוני שסופו הוא מיזוג פעילות הקריפטו של משה חוגג לקמן קפיטל ולמעשה להפוך את הפעילות הקריפטוגרפיים שלו לציבוריים.
נדגיש כי הרשות לניירות ערך הקימה וועדה שבוחנת את ההסדרה של פעילות קריפטוגרפית בבורסה אולם עד שהוועדה תפרסם את המלצותיה, וכפתרון ביניים בלבד היא היתירה לקמן להשקיע עד 25% מסך הנכסים שלה במטבעות קריפטוגרפיים.
בשיחה של בכירי הרשות לניירות ערך עם ice מזהירים בכירי הרשות מפני השקעה בחברות שמשקיעות במטבעות קריפטוגרפיים. "מדובר בהשקעה רווית סיכון, אולטרה סיכון והמשקיעים עלולים למצוא את עצמם כשההשקעה שלהם נמחקת, ברור שההשקעה יכולה לשלש את עצמה אבל מדובר בסיכון אולטרה גבוה שאינו מתאים לכל אחד".
עוד אמרו הבכירים כי כבר ב-2018 פרסמה הרשות לניירות ערך אזהרה לציבור מפני השקעה במטבעות קריפטוגרפיים ואזהרה זו עומדת בעינה "אנחנו לא משנים את האזהרה שלנו וחוזרים עליה היום" אומרים בכירי הרשות.
כאן המקום לציין כי יש קושי רב להיפגש עם כסף שהמשקיעים הרוויחו בעולמות הקריפטו בגלל שהבנקים לא סולקים את הכסף הזה ולכן כניסה לבורסה לכאורה מכשירה את ההשקעות האלה וזאת למרות שזו רחוקה מלהיות כשרה למהדרין.
ההשקעה במטבעות קריפטוגרפיים היא עדיין חדשה ולא הכי ברור ולכן ניתן לראות מטבעות שעולים במאות אחוזים ויכולים באותה המידה להימחק וזו מהות האזהרה של רשות ניירות ערך. יש מקום להזכיר כי המשטרה ורשות שוק הון כמו גם הרשות לאיסור הלבנת הון טרם נתנו את עמדתם בנושא ויכול להיווצר מצב בו אנשים ישקיעו במטבעות קריפטוגרפיים ויגלו כי המשטרה מקפיאה את ההשקעה או אפילו מחלטת אותה ולכן הסיכון (כמו גם הסיכוי) בהשקעה במטבעות האלה הוא גדול מאוד - לפחות לפי אזהרת רשות ניירות ערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה