השוק

כך נפתלי בנט ירוויח מיליוני דולרים לפני הכניסה לבלפור

ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט השקיע כמה מאות אלפי שקלים בסטארט אפ פיוניר שמתמזג לספאק לפי שווי חברה של 3.3 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
נפתלי בנט (צילום יוטיוב: הכנסת)
ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, הוא אחד מבעלי המניות בסטארט אפ פיוניר שמתמזג עכשיו לתוך הספאק FTAC לפי שווי מפלצתי של 3.3 מיליארד דולר. בנט השקיע בחברה בתחילת דרכה כמה מאות אלפי שקלים שהיום שווים כמה מיליוני דולרים. בשלב זה לא ברור אם בנט מצרף למכירת המניות ונפגש עם הכסף או החליט להישאר עם מניות בחברה הממוזגת.
פיוניר מתמזגת כאמור לתוך הספאק FTAC לפי שווי חברה של 3.3 מיליארד דולר כשכמיליארד דולר יורמו לחברה. 450 מיליון דולר מתוך הסכום הזה מיועדים לרכישת החזקותיהם של בעלי המניות הקיימים בפיוניר, בהם נמצא גם בנט עצמו.
פיוניר הוקמה בשנת 2005 והיא עוסקת בסליקת תשלומים לבתי עסק ולמעשה עוקפת את חברות כרטיסי האשראי וכך היא חוסכת לעסקים את עמלות הסליקה שגובות חברות האשראי. פיוניר משמשת חוליית הקשר בין הלקוח לבין המערכת הבנקאית ומבצעת את הסליקה עבור בית העסק.
עד כה גייסה פיוניר 145 מיליון דולר כשהגיוס האחרון של החברה היה בשנת 2017, אז גייסה לפי שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר. 4 שנים לאחר מיכן, כאמור, הכפילה החברה את שוויה והיא הופכת לציבורית באמצעות מיזוג לתוך חברת ספאק.
נזכיר כי חברות הספאק הן למעשה תולדה של עודפי כסף שיש היום בשווקים הפיננסים. חברות הספאק נרשמות למסחר בבורסה והן מגייסות כסף לצורך רכישת חברות אחרות וזאת מבלי שהן מפרסמות מה היעוד של הכסף שהן מגייסות עד שהן מבצעות את ההשקעה בפועל.
למעשה מדובר במעיין צ'ק פתוח שנותנים המשקיעים לחברות הספאק שיכולות לשבת עליו גם תקופות ארוכות מבלי לבצע השקעות או לבצע השקעות במחירים מופרכים רק כדי שהכספים לא יוחזרו לבעליהם החוקיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה