השוק

ה-FDA אישר את הטיפול של ביוג'ן באלצהיימר - שוק של 5 מיליארד דולר

הפיתוח של ביוג'ן היה עד כה שנוי במחלוקת לאחר שוועדה חיצונית שמינה ה-FDA טענה כי לא הוכח כי הטיפול של ביוג'ן יעיל לחולי אלצהיימר; ה-FDA החליט לדחות את המלצות הוועדה החיצונית ולהתיר את השימוש בתרופה
ניצן כהן | 
מעבדה (צילום Chokniti Khongchum from Pexels)
מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA אישר אתמול (שני) את הטיפול של ביוג'ן לחולי אלצהיימר. הטיפול של ביוג'ן היה עד כה שנוי במחלוקת אולם ב-FDA החליטו לאחר שבחנו את תוצאות הניסויים של החברה כי מדובר בתרופה בטוחה דיו כדי להוציא אותה לשיווק מסחרי.
תרופה או טיפול לחולי אלצהיימר הוא אחד הטיפולים החשובים בעולם התרופות וחברות רבות שניסו לפתח תרופה או טיפול נכשלו בשלבים שונים של הניסוי. ביוג'ן השיגה פריצת דרך שגרמה ל-FDA להקין וועדה חיצונית לצוות המומחים הפנימי שלה כדי לבחון את היעילות של התרופה.
הוועדה החיצונית קבעה כי אין מספיק עדויות לכך שהפיתוח של ביוג'ן יעיל לחולי אלצהיימר והמליצה לדחות את אישור התרופה עד שיצטברו נתונים מחקריים נוספים אולם ה-FDA החליט לדחות את מסקנות הוועדה החיצונית והחליט להתיר את השיווק של התרופה.
למעשה ביוג'ן ערכה מספר ניסויים גדולים בתרופה כשבניסוי הראשון לא נצפו תוצאות שמצביעות על יעילות של התרופה ובניסוי השני הוגדל משמעותית המינון של התרופה ואז התגלה כי היא האטה את התקדמות המחלה ב-22% וזאת במשך 18 חודשים.
האישור שניתן לביוג'ן הוא אישור במסלול מואץ מה שיחייב את החברה להמשיך לבצע ניסויים בה.
אנליסטים מעריכים כי המכירות הצפויות של התרופה לאלצהיימר שאושרה על ידי ה-FDA יכולים להגיע גם לרמה של 5 מיליארד דולר, שוק גדול לפי כל אמת מידה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה