השוק

משה חוגג מאתגר את הבורסה: ישלם בביטקוין על מניות?

דירקטוריון קמן אישר למשה חוגג לבחור את אמצעי התשלום באמצעותו ישלם על רכישת השליטה בחברה; אמצעי התשלום, לפי אישור דירקטוריון החברה יכול להיות גם במטבע דיגיטלי, מה שמהווה תקדים בשוק ההון
ניצן כהן |  2
משה חוגג ענת גואטה (צילום יונתן סינדל ענבל מרמרי)
עסקת משה חוגג וקמן ממשיכה לעורר גלים בבורסה. חוגג מעוניין לשנות את תנאי העסקה לרכישת השליטה בקמן קפיטל כך שיוכל לשלם גם במטבע דיגיטלי ולא במזומן במטבע מוכר וידוע.
על פי תנאי העסקה החדשה, ניתנה לחוגג האפשרות לבחור את אמצעי התשלום להעברת כ-16 מיליון שקל. חוגג יוכל לבחור אם להעביר את הכסף בהעברה בנקאית רגילה, צ'ק בנקאי רגיל או מטבע דיגיטלי או שילוב של כל השלושה כשאם יבחר להעביר את הכסף במטבע דיגיטלי הוא יאלץ לעשות זאת לארנק שבבעלות החברה.
לא זאת אלא שחוגג, אם יבחר לשלם במטבע דיגיטלי, יעביר סכום אשר יגלם את התמורה במלואה לאחר ניכוי העלויות הנלוות כמו עמלת המרה לשקל, עמלת העברה, עמלת פתיחת חשבון וכל עלות נוספת עד שהמטבע הדיגיטלי יהפוך לשקל שיופק במלואו בקופת החברה.
כאן המקום לציין כי אם העסקה לרכישת השליטה בקמן תתבצע באמצעות מטבע דיגיטלי הרי שמדובר בתקדים מעניין מאוד וזאת בשל העובדה כי לא ברור כיצד ניתן לסלוק תשלום במטבע דיגיטלי בהיקפים כאלה וכן אם הדברים עולים בקנה אחד עם ההיתר שנתנה הרשות לניירות ערך לחברה כך שהיא תוכל לבצע עסקאות כשעד 25% מהיקף העסקה יכול להתבצע במטבע דיגיטלי.
דבר נוסף שמאתגר את המערכות הוא כיצד ניתן לתמחר את המניה אם העסקה מתבצעת במטבע דיגיטלי, זאת בשל העובדה כי מדובר בנכס תנודתי מאוד כך שיכול להיווצר מצב שיהיו פערים בין המחיר המוצהר שבו נעשתה העסקה למחיר בפועל לאחר המרת המטבע הדיגיטלי (ההערכה שחוגג מעוניין לבצע את העסקה באת'ריום או בביטקוין).
בקמן קפיטל מציינים היום כי תשלום באמצעות מטבע דיגיטלי יתבצע על פי "כל דין" ואם על פי הדין לא יתאפשר לבצע את העסקה במטבע דיגיטלי אזי חוגג יאלץ לשלם את מחיר העסקה בשקלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משקעים אויר
    אאא 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משקיעים כלום
    סגור
  • 1.
    תצאו מהבורסה
    ראי 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שלא יוצא מהבורסה פשוט אדיות הכסף הזה הוא אוויר כלום נראה שהוא בעצמו לא מאמין שהם מקבלים אותו מי שיברח ירביח
    סגור