השוק

המבחן האחרון של תשובה: ינסה לגייס 250 מיליון שקל

לראשונה מאז המשבר אליו נקלע יצחק תשובה הוא ינסה מחר לחזור לשוק באמצעות הרחבת סדרת אג"ח מגובה בשעבוד ראשון על יחידות השתתפות של דלק קידוחים
ניצן כהן |  1
קבוצת דלק ואבו דאבי (צילום משה שי פלאש 90 יחצ דלק קידוחים)
לאחר המימון מחדש המוצלח של איתקה והשבת הלוואת בעלים של 250 מיליון דולר, ינסה מחר (שלישי) יצחק תשובה להשלים את גיוס הכסף הדרוש לו לפירעון כל ההתחייבויות למחזיקי האג"ח עד לחודש מרץ 2022, כשלאחר מיכן יעמדו פירעונות האג"ח שלו על סכום שלטענתו יוכל לעמוד בו מבלי לזעזע את הקבוצה.
נזכיר, בעוד מספר ימים תעביר איתקה את 250 מיליון הדולר שהיא אמורה לפרוע לקבוצת דלק ואז יהיו בקופת קבוצת דלק 1.5 מיליארד שקל, תוספת של 250 מיליון שקל בגיוס שיתבצע מחר, ככל שיצליח ותקבלים שהקבוצה צריכה לקבל ממכירת הקרקעות בעכו יביאו את החברה למזומנים בקופה שיביאו אותה לחוף מבטחים.
שתי נקודות שיש לשים אליהן לב והן אמורות לספק פוטנציאל אפסייד לקבוצה הן: הנפקת איתקה בבורסה של לונדון שתצמיד לחברה תג מחיר, תהפוך את ההשקעה לנזילה ותאפשר לקבוצת דלק להנזיל חלק מהשקעה בחברה ללא זעזועים.
הנקודה השנייה היא השינוי המבני בדלק קידוחים, נזכיר כי דלק קידוחים מעוניינת להפוך לחברה (במקום שותפות מוגבלת היום) ואז להימחק מהמסחר בתל אביב ולהירשם למסחר בבורסה של לונדון. בקבוצת דלק מעריכים שהתימחור שתקבל הקבוצה על דלק קידוחים יהיה טוב יותר מאשר התימחור בתל אביב בעיקר לאור העובדה כי חברות מסוגה של דלק קידוחים נסחרות כבר בלונדון וניתן יהיה בפשטות להשוות בין החברות השונות ולהערכת קבוצת דלק, להציף ערך נוסף בדלק קידוחים.
אם כן, הגיוס שאמור להתבצע מחר משקף תשואה אפקטיבית של 7.35% שכוללת בתוכה הנחה של 0.5% במחיר למשקיעים המוסדיים שיתחייבו בהתחייבות מוקדמת לרכישת האג"ח. נזכיר, האג"ח מחזיק בשעבוד על יחידות השתתפות חופשיות של דלק קידוחים ביחס של 1:1, מה שהופך את ההשקעה למעניינת עבור המוסדיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיהיה בהצלחה...
    אסף 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיעה הזמן שתעבור את ה25000. הסיבה שהיא לא שם זה היא בגללה החוב והערת עסק חי. בהתחשב בנכסים שלה ומחירי הנפט היא כבר ממזמן היתה אמורה להיות במחירים האלו
    סגור