השוק

ספוטיפיי הוסיפה יותר משתמשים משלמים מאשר חינמיים, כמה הרוויחה?

אפליקציית המוזיקה פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה וחשפה נתונים מפתיעים אודות היחס בין משתמשים שבוחרים לשלם לכאלה שמעדיפים האזנה חינם תמורת פרסומות
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
ספוטיפיי פרסמה היום את הדו"ח שלה לרבעון השני של 2021, ולמרות פספוס באחד המדדים המרכזיים הצליחה להפתיע בכמה נתונים אחרים. החברה סיימה את הרבעון עם 365 מיליון משתמשים פעילים בחודש – עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, אך פספוס של התחזית שלה לסיים את הרבעון עם מספר משתמשים פעילים בטווח שבין 366 ל-373 מיליון.
סה"כ, נוספו לאפליקציה בחודשים אפריל עד יוני 9 מיליון משתמשים חדשים – כאשר ההפתעה הגדולה היא שרובם המוחלט – 7 מיליון – בחרו לשלם על מנוי, והביאו את מספר המנויים המשלמים לאפליקציה ל-165 מיליון, עלייה של 20% לעומת השנה שעברה ועמידה בציפיות של 162-166 מיליון, ואת ההכנסות ממנויים משלמים ל-2 מיליארד אירו, עלייה של 17%.
מספר המשתמשים החינמיים החדשים עמד על 2 מיליון, עלייה של 24% ל-210 מיליון משתמשים חינמיים פעילים, כאשר ההכנסות מהפרסומות שהם שומעים עומדות על 275 מיליון דולר – עלייה של 110% לעומת השנה שעברה, בעיקר בזכות מכירת פרסומות לפודקאסטים בלעדיים, כמו אלה של ג'ו רוגן והזוג ברק ומישל אובמה.
מעניין לציין שלפי הנתונים, יותר מ-10 מיליון איש ברחבי העולם משלמים לאפליקציה אך לא נכנסים אליה אפילו פעם אחת בחודש. הכנסות ספוטיפיי ברבעון עמדו על 2.3 מיליארד אירו – עלייה של 23% לעומת לפני שנה, והרווח התפעולי עמד על 12 מיליון אירו. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 20 מיליון אירו, ו-19 אירו-סנט למניה.
לצד כל אלו, מניית החברה בבורסת ניו-יורק הגיבה בירידה חדה לפני פתיחת המסחר, ומחירה ירד ביותר מ-5% לעומת מחיר הסגירה אתמול למעט פחות מ-12 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה