השוק

חברת הדירוג פיץ' אישררה את דירוג האשראי של ישראל עם תחזית יציבה

בחברת הדירוג מציינים כי מה שיכול להעיב על דירוג האשראי של ישראל הם הסיכונים הביטחוניים והעלייה החדה בחוב הציבורי מתקופת הממשלה הקודמת
ניצן כהן | 
אביגדור ליברמן, שר האוצר (צילום Yonatan Sindel/Flash90 edit ice)
חברת הדירוג פיץ' (Fitch) אישרה פעם נוספת את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+; תחזית הדירוג נותרה "יציבה". נזכיר רק שחברת פיץ' נחשבת לקטנה ולשמרנית מבין חברות דירוג האשראי ולא פעם היא משמשת כסמן ימני עבור המשקיעים ומכאן החשיבות בדירוג האשראי של החברה.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "חברת הדירוג שבה ומכירה בפוטנציאל הצמיחה של כלכלת ישראל ובמיוחד בתקופה מורכבת זו של משבר הקורונה. בימים אלה אנחנו עובדים במלוא המרץ על גיבוש תקציב אחראי ומאוזן פיסקלית המעודד השקעות תומכות צמיחה ואשר מכיל רפורמות נדרשות לטובת המשק ואזרחי ישראל".
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "אישור הדירוג והותרת התחזית היציבה מעידה על איתנות הכלכלה הישראלית, אשר היטיבה להתמודד בהצלחה עם המשבר ותדע לעשות זאת גם בעתיד. בהודעתה מציינת החברה כי אופן היציאה מהמשבר ינוהל באחריות ובאופן הדרגתי תוך התכנסות המסגרת הפיסקלית". 
כאמור, לאחר אישרור דירוג האשראי של ישראל הדירוג של פיץ' נותר על A פלוס עם תחזית יציבה.
בהודעתה מדגישה החברה את חוזקות הליבה של ישראל בדירוג האשראי וביניהן: כלכלה מגוונת בעלת ערך מוסף גבוה, חשבונות חיצוניים איתנים ומבנה מוסדי חזק. על פי החברה, המגבלות העיקריות על דירוג האשראי הינן סיכונים גיאו-פוליטיים ונטל חוב גבוה יחסית.
החברה מציינת כי ההתאוששות המהירה של כלכלת ישראל נובעת בעיקרה מתעשיית ההיי-טק ומבצע החיסונים המוקדם, וצופה כי צמיחת התוצר תסתכם בכ-5.1% ב- 2021 ו- 5.7% ב- 2022, שיעורים גבוהים לעומת מדינות הייחוס.
בהתייחסותה למסגרת הפיסקלית, החברה מעריכה כי הגירעון התקציבי בשנת 2021 יעמוד על כ-7% מהתוצר, לעומת 11.6% אשתקד. החברה צופה כי לקראת סוף השנה יאושר תקציב המדינה לשנים 2021-2022, ויחס החוב לתוצר יתייצב החל משנת 2022. החברה חוזה כי הגירעון התקציבי יירד באופן הדרגתי בשנים קרובות.
החברה מסבירה כי שיפור בדירוג האשראי ייתכן במקרה שמגמת הפחתת יחס החוב לתוצר תתחדש ותימשך לאורך זמן, כמו גם במידה ותירשם הפחתה קבועה של הסיכונים הגיאו-פוליטיים. לחילופין, אם תירשם עלייה מתמדת ביחס החוב לתוצר, או אם יתממשו סיכונים ביטחוניים עם השפעה כלכלית חמורה ארוכת טווח, תיתכן פעולת דירוג שלילית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה