השוק

כמה הרוויחו קופות הגמל וקרנות הפנסיה החודש?

לראשונה מתחילת השנה קופות הגמל וקרנות הפנסיה הרוויחו תשואה מינימלית שלא משקפת את החגיגה של תחילת השנה; אבל יש גם ספויילר: הכוכבים של השנה הפסידו כסף ביולי
ניצן כהן | 
בורסה ניירות ערך (צילום pexels pexbay)
קופות הגמל וקרנות הפנסיה סיימו את חודש יולי עם תשואה מזערית של 0.2%, תשואה שרחוקה מאוד מההצגה שלהן מתחילת השנה. אבל יש גם חריג, קופות הגמל וקרנות הפנסיה המנייתיות, כלומר אלה שהרכיב המרכזי בתיק ההשקעה שלהן הוא מנייתי, הפסידו כסף בחודש יולי וזה מתחיל להיות מעניין.
אבי ברקוביץ, משנה למנהל השקעות ראשי מיטב דש גמל ופנסיה שערך את המחקר מעריך שקופות הגמל הכלליות השיגו תשואה חיובית ממוצעת מזערית של כ-0.2%, תוך שונות גבוהה בתשואות בין הגופים השונים, לתשואה תרמו עליות השערים בשוקי המניות בחו"ל, ובאיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בישראל. הטווח הוא בין תשואה שלילית של 0.4% לבין תשואה חיובית של 0.6%. 
הערכת מיטב דש היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו ביולי 2021 (עד יום חמישי ה- 29.7 שהוא היום האחרון לחישוב התשואות החודש) תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת חיובית של 0.2%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד רחב של בין תשואה שלילית של 0.4% לבין תשואה חיובית של 0.6%. עיקר המנעד החודש נובע מאלוקציה שונה הקיימת בחברות המנהלות בין החשיפה למניות בחו"ל לבין אלה בישראל, וכן להתנהגות החריגה של מניות ענקיות הטכנולוגיה הסיניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה