השוק

רמי שביט מתייחס לראשונה לסערת המשביר לצרכן בבורסה

בעל השליטה ברשת המשביר לצרכן על הזינוק המטאורי במניה בימים האחרונים, חושף כי הרשת הפסיקה עם עסקאות קונסיגנציה לשיפור הרווחיות, על המיתוג החדש של הרשת, ומה ענה לרשות לניירות ערך על הסערה בבורסה

ניצן כהן |  5
רמי שביט, המשביר לצרכן (צילום מתוך אתר duns100, ויקיפדיה)
איש העסקים רמי שביט, מבכירי ענף קמעונאות האופנה בישראל ובעל השליטה במשביר לצרכן מתייחס בפעם הראשונה לסערה שמחוללת בימים האחרונים המשביר בבורסה. "אתה צריך להבין, פתאום גילו אותנו, אנחנו כבר 3 שנים ביישום תוכנית אסטרטגית ומתחילים לקצור פירות. עזריאלי ומליסרון הלכו לקראתנו כברת דרך ארוכה וככה הפכנו לחברת האופנה עם היעילות התפעולית הטובה בישראל" אומר שביט.
מה קרה במניה בימים האחרונים?
"אני לא יודע, אולי זה המדד החדש שיתעדכן בעוד שבוע או שבועיים. אבל עיקרון המצב הוא שפתאום בשוק ההון הבינו שאנחנו חברת האופנה עם היעילות התפעולית הטובה ביותר בישראל. התחום שלנו עובר מהפכה משמעותית וזה בא ויבוא לידי ביטוי ברווחים שלנו, לא היום, זה ייקח זמן אבל השינויים שאנחנו עושים הם דרמטיים".
תסביר
"אחרי שפרץ משבר הקורונה לפני שנה גילינו שאנחנו יכולים להסתדר עם פחות עובדים, עם פחות עובדים באופן משמעותי ממה שהיה לפני. עברנו מהפך בעולם הרכש שלנו כך שלמעשה הפסקנו עם עסקאות הקונסיגנציה ואנחנו עוברים לרכש עצמאי, זה לבד שווה 100 מיליון שקל בשורה התחתונה. אבל זה לא קורה ביום. זה תהליך".
"אני רוצה רגע לחזור למה שהיה לפני שנה. למדנו שאנחנו יכולים להסתדר עם פחות עובדים והיו עובדים שביקשנו מה לא לחזור מחל"ת והיו עובדים שבחרו לקחת פיצויים ולא לחזור, ואני זרמתי עם זה.
"במקביל, מליסרון ועזריאלי עשו מהלך גאוני, הם באו לקראתנו ואיפשרו לנו להיות בעניינים ולחזור במלוא המרץ ואתה צריך להבין. כשאנחנו פתוחים אנחנו בשיא הבעיה הייתה הסגר. שינינו גם את מודל רכש הסחורה, אם פעם הייתי עובד בקונסיגנציה אני עובר לרכש עצמאי של סחורה וזה שווה 20% ברווח הגולמי, זה משמעותי".
"גם הקהל השתנה, אם לפני הקורונה לקוח היה נכנס, מודד 30 חולצות עד שקונה חולצה אחת, היום הוא בא - קונה חולצה, מודד בבית ומקסימום בא להחליף. זה אומר המון על התיפעול של החנויות, זה מוזיל לי עלויות".
"אני רוצה שתבין משהו נוסף. פעם התחרינו בהאנגרים. היינו מוכרים 3 חליפות ילדים ב-100 שקל וכמעט קרסנו מזה. שאלנו את הלקוחות: מה אתם רוצים? והם אמרו שהם רוצים איכות ומוכנים לשלם עליה אז שינינו אסטרטגיה והגידול ברווחים שלנו לא בא יותר מעלייה בכמות הנמכרת אלא בעלייה במחיר של המוצר הבודד שאנחנו מוכרים. שוב, אם מכרנו 4 חליפות או 3 חליפות ילדים ב-100 שקל, היום אנחנו מוכרים חליפה מחויטת לילד ב-90 שקל, אבל החליפה איכותית ולא נהרסת אחרי 2 או 3 כביסות".
איפה אתה באינטרנט?
"גם כאן אנחנו רק בתחילת הדרך. לא הקמנו חברה בת אלא פיניתי 1,000 מ"ר קומה בהדר בחיפה. סגרנו עסקה עם חברת השילוח צ'יטה שהיא חברה מצוינת והקמנו את האתר 365MASHBIR, וגם כאן אנחנו הולכים על אסטרטגיה שונה. אנחנו גובים כסף עבור משלוח. 19 שקל למשלוח ואת ההנחה אנחנו נותנים במוצר. זה מייעל את התפעול של המשביר ומגדיל את הרווחיות התפעולית בתחום".
"אני לא חושב שאנחנו מושלמים באינטרנט אבל אנחנו בתחילת הדרך, בודקים את עצמנו, משפרים כל הזמן וגם המכירות באתר עולות כל הזמן".
אתה יבואן, אתה לא נפגע מהעלייה במחירי התובלה הימית?
"כולם נפגעים ממחירי התובלה הימית. לפני הקורונה היינו מביאים קונטיינר ב-4,000 דולר והיום אותו הקונטיינר עולה לנו 17 ואפילו 18 אלף דולר. אבל אני רוצה להגיד לך משהו. אני פחות נפגע מזה כי יש לי שולי רווח מספיק רחבים. מי שנפגע באמת זו רשת מקס סטוק וכל הרשתות המוזלות כי עכשיו הם צריכים לגלגל את המחירים לצרכן והם כבר לא כל כך זולים".
מה קרה למשביר מאז שחזרנו לשגרה איפה שהוא במרץ האחרון?
"מה שקרה זה שמיליון ישראלים הצטרפו למעגל הלקוחות שלנו. לא רק של המשביר אלא של כולם. עכשיו תשאל את עצמך מאיפה באו המיליון האלה? אלה הישראלים שטסו לחו"ל וקנו שם בגדים. עכשיו הם לא טסים, או טסים בקטנה והם באים לקנות את הבגדים שלהם אצלנו, אבל לא רק. גם אצל המתחרים אבל אנחנו ממותגים טוב ולכן אנחנו בלב של הדבר הזה".
בוא נחזור רגע למה שקרה במניה בשבוע האחרון.
"תראה אני לא יודע להסביר את זה. אנחנו אמנם במהלך מיתוגי חדש שכולל פניה לדור הצעיר עם שינוי לוגו ושינוי שפה, אבל זה לא מסביר את הזינוק הזה במניה".
"כן. הם התקשרו ותישאלו אותי ואמרתי להם מה שאני אומר לך. אין משהו שאני יודע עליו ולא דיווחתי. פניתי גם לבורסה לשאול אותם על המדד החדש שלא הכרתי אותו בכלל. מה אני אגיד לך? זה נחמד להצטרף למדד כזה, אבל אני לא חושב שזה בגלל זה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא מאמין למילה אחת אפילו נשמע חרטוט (ל"ת)
    מורן 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חרטטן. נוחי יוצא שביט נכנס (ל"ת)
    כלא 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    הרצת מניות
    זקןעץ 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ייזהר הקונה. כך נראית ונשמעת הרצת מניות. ראו הוזהרתם.
    סגור
  • 2.
    זה בגלל ששביט מפרסם הנחות 70%, בסוף יוצא ששילמנו יותר
    מועדון 365 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בגלל ששביט מפרסם הנחות 70%, בסוף יוצא ששילמנו יותר
    סגור
  • 1.
    קשקש
    יאיר 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ן
    סגור