השוק

האוצר התקפל: יזרים 50 מיליון דולר לאל על

מנכ"ל משרד האוצר שיגר לחברת התעופה הישראלית את המתווה המוצע לפיו המדינה תסייע לאל על עם 50 מיליון דולר, בתמורה החברה תצטרך למכור מטוסים וחלק ממועדון הנוסע המתמיד
אביחי דלאל |  1
הדרמה באל על (צילום Olivier Fitoussi/FLASH90)
מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב הגיש בתחילת השבוע מכתב לאל-על עם מתווה הסיוע של משרד האוצר לחברת התעופה. המכתב שנשלח הוא מכתב הממשיך את המכתב הקודם מה-24 באוגוסט 2021 והמתווה המוצע מגיע בעקבות משבר הקורונה המחריף. 
המטרה העיקרית לטענת בלניקוב היא בכדי לגרום לחברות התעופה שמקבלות את הסיוע לצלוח את משבר הקורונה בתזרימים שלהם. המתווה המוצע לפי משרד האוצר הוא התחייבות מצד אל על להקטנת פירעונות בעקבות החוב של החברה לשנה הקרובה, מכירה של כמה מהמטוסים והתחייבות למכירה של חלק משמעותי ממועדון הנוסע המתמיד.
בתמורה, משרד האוצר יסייע לחברת אל על עם 50 מיליון דולר שיועבר במקביל להזרמת הון בעלים בסכום שווה באופן שתקבע המדינה. החברה תהיה רשאית לקבל חלק מהסיוע או את כולו בהתאם לפעימות שסוכמו. סיוע המדינה יועמד במסגרת עם המדינה ויינתן דרך אגרות חוב המיר למניות ללא ביטחונות ובלי ריבית.
אפשרות נוספת, היא לבצע הנפקת מניות בשנה הקרובה ובמסגרת ההנפקה להמיר את החוב למדינה במניות שיוקצו על מחיר המניה כפי שייקבע בהנפקה במתווה שיאושר קודם להנפקה על ידי המדינה. המדינה מציעה להוסיף מועד המרה נוסף של אג"ח למניות לאחר ההנפקה לציבור במועד שייקבע מראש על ידי המדינה. גובה ההנחלה ייקבע בהתאם למועד ההמרה ולא יעלה בעל מקרה על 10%. 
משרד האוצר טוען כי ככל שהמדינה תקבל לידי מניות כאמור בסעיף ג', מניות אלה יהיו מורדמות כל עוד המדינה מחזיקה בהן והחלק שהמדינה תחזיק באל על לא יעלה על 24%. המתווה הנוכחי יכלול מגבלות על משיכת דיבידנד, רכישה עצמית של מניות ועסקאות בעלי עניין.
התנאי העיקרי של המדינה הוא שבעלי המניות יעמדו בהתחייבותם להזרים לחברה 43 מיליון דולר בהלוואת בעלים נחותה בהתאם להסכם לרכישה מראש של כרטיסי טיסה למערך אבטחת התעופה בין חברת התעופה למדינה שחל במרץ האחרון. באוצר הבהירו כי ההתחייבות של בעלי הליטה בחברה לא תלויה בכל סיוע עתידי שתקבל החברה. כרגע המתווה שהוצע עדיין לא עבר את אישור הממשלה, היה ויקבל את אישור הממשלה, שני הצדדים יחתמו על הסכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הון שלטון
    מולייר 09/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וראו זה פלא מפצים בעלי הון ממשלת זדון זה מה שאתם
    סגור