השוק

הנפקת הענק של אמות: ביקושים של 900 מיליון שקל

בשל הביקושים הגדולים החברה בוחנת להגדיל את היקף הגיוס לאזור ה-700 מיליון שקל; בהנפקה השתתפו כל הגופים החזקים בשוק ההון; הובילה את הגיוס ווליו בייס חיתום
ניצן כהן |  1
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
ביקושים גדולים נרשמו היום להנפקת הענק של אמות שבשליטת נחץ חץ. בסך הכל הוזרמו 900 מיליון שקל להנפקה שתוכננה להיות בגובה של 600 מיליון שקל. בשל הביקושים הגבוהים באמות בוחנים את הרחבת ההנפקה כך שתגיע לאזור ה-700 מיליון שקל.
בהנפקה השתתפו מרבית הגופים החזקים בשוק ההון לרבות חברות ביטוח וקרנות גידור גדולות כשאלוני חץ הזרימה אף היא, בהתאם להצעה, ביקושים להנפקה.
את ההנפקה הובילה חברת החיתום ווליו בייס.
נזכיר כי אמות זכתה במכרז הגדול של המרלו"ג בצריפין בו רכשה את המרלו"ג בעסקה של -1.51 מיליארד שקל. אמות הייתה צריכה לארגן את מרבית הכסף מבחוץ והיא בחברה לגייס אותו באמצעות הנפקת מניות, מהלך מעניין בפני עצמו.
הביקושים הגבוהים להנפקה משקפים את עמדת המשקיעים המוסדיים לפיה למרות התלונות של המפסידים במכרז והפניה שלהם לרשות לניירות ערך ולפיקוח על שוק ההון, אין בכוונת הרשויות להתערב בנעשה לאחר שלא נמצאה ראיה ראשונית לפגיעה בחוסכים, בציבור או עבירות לכאורה על כללי המנהל התקין.
במכרז הוצעו מניות וניתנו אופציות בחינם במחיר שמשקף הנחה של 5% על מחיר הפתיחה של המניה במסחר היום בבורסה. היום ריכזה מניית אמות את המחזור הגדול בשוק כש-100 מיליון שקל החליפו ידיים במניותיה. המניה ירדה ב-1.5% בלבד, מה שאמור לייצר רווח לרוכשים בהנפקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מבנה צריכה ללמוד מאמות כיצד ואיך עושים עסקאות (ל"ת)
    רענן 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור