השוק

ירידות שערים חדות בניו יורק; תשואות האג״ח מזנקות

מדדי המניות יורדים בשיעורים חדים בעוד תשואות האג״ח הממשלתי ל-10 שנים מזנקות מעבר לרמת 1.5%
ניצן כהן |  1
צילום ויקימדיה
המסחר בניו יורק מתנהל היום (שלישי) בירידות שערים חדות וזאת לאחר התנודתיות שאפיינה את המסחר בימים האחרונים.
הסיבה המרכזית לירידות נעוצה באמירות של הפדרל ריזרב מלפני מספר ימים (בהודעה על גובה הריבית) לפיהן צמצום רכישות האג״ח יתחיל בקרוב, העלאת תחזית האינפלציה והתחלת העלאות ריבית כבר בשנה הבאה, העלאת ריבית שתגיע לשיא ב-2023.
למעשה כל הנתונים האלה היו ידועים למשקיעים אבל כשהפד מפרסם את הדברים באופן רשמי, הם מקבלים משמה תוקף.
מה שקורה היום (והתחיל בימים האחרונים) זה עליית תשואות האג״ח שהיו בנקודת שפל של 1.2%, התשואות החלו לעלות (בשל העלאות הריבית וצמצום רכישות האג״ח המתוכננים) והיום הן חצן את רף 1.5%. עליית התשואות גורמת למשקיעים לממש רווחים בשוק המניות (בעיקר הטכנולוגיה) ולשבת על הגדר עד שרמת התשואות תתייצב. איפה היא תתיצב? לא ברור כרגע, אבל זו רשיתה של מגמה.
הפרשנים בכלי התקשורת האמריקאים לא מעריכים שאנחנו נמצאים בראשיתה של מפולת אלא יותר תיקון שיצייב כשהתשואות של הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יתייצבו כשהנקודה שהם מצפים לה, קרובה ל-2%.
כך או אחרת, כל עוד מצב העסקים טוב, ונראה כי אין שינוי במצב הזה, הרי שהביצועים של הפירמות לא יפגעו דרמטית מעלייה בהוצאות המימון ולכן התהליך הזה תומך, לפחות כרגע, בעמדות הפרשנים האמריקאים.
צריך לזכור שמעל הכל מרחף משבר הקורונה וככל שהממשלות יתקשו להשתלט על המשבר, הוא יעיב על הפעילות הכלכלית. בארה״ב התחילו להעלות תהיות אם לא נכון יותר לזעזע את המערכות באמצעות חזרה למדיניות הריחוק החברתי על פני המדיניות של פתיחה, ומה שיהיה, יהיה.
המדיניות העכשיווית של הממשלים במערב אומנם באופן תיאורטי עוזרת לכלכלה, אבל זה משחק באש כי אם הציבור יאבד אמון במקבלי ההחלטות והתהליכים המסודרים, הכלכלה תיפגע. ועוד איך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המשבר העמוק ביותר משנת 2008
    רמי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמריקה נטלה הלוואות עצומות והחוב הלאומי ענק ! הדפסת הכסף והריבית הנמוכה יצרו מפלצת אינפלציה שתחריב את כל אמריקה .
    סגור