השוק

תשובה משנה את העסקה בעכו: נשאר עם 25% מהקרקע

קבוצת דלק הכניסה שינויים במתווה העסקה למכירת הקרקע בעכו לחברת הביטוח הראל וקבוצת תדהר כך שיוותרו בידי קבוצת דלק 25% מהקרקע מתון כוונה ליהנות מההשבחה המשמעותית הצפויה בשל מחסור בקרקעות
ניצן כהן |  5
יצחק תשובה, עידן ולס (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
איש העסקים יצחק תשובה הבטיח את תשלומי האג"ח הקרובים שלו ולמעשה יצא מאזור הסכנה לחדלות פירעון וכעת הוא והמנכ"ל עידן וולס שהוביל את התהליך של צבירת המזומנים לתשלום האג"ח החלו בהיערכות לעתיד.
אחד ממקורות המימון לתשלומי האג"ח היה מימוש הקרקע שמחזיקה קבוצת דלק בעכו. קרקע שמשתרעת על פני 430 דונם מול הים בעכו. הקרקע נמכרה לחברת הביטוח הראל וקבוצת תדהר ב-200 מיליון שקל אולם לא היה קלוזינג. כרגע, החליטו בקבוצת דלק וקיבלו למהלך את הסכמת תדהר וחברת הביטוח הראל לשנות את מתווה העסקה כך שקבוצת דלק תקבל 150 מיליון שקל ותיוותר עם החזקה של 25% בקרקע.
גורמים המעורים היטב בעסקי קבוצת דלק אמרו כי קבוצת דלק השתחררה מהלחץ שהיה עליה בשנתיים האחרונות (לחץ של פירעונות גדולים של אגרות חוב במקביל להידלדלות קופת המזומנים) ולכן היא יכולה להתחיל לחשוב על העתיד ועל הרצון שלה ליהנות מפוטנציאל ההשבחה של הנכסים שהיא מוכרת.
המתווה החדש של מכירת הקרקע בעכו דומה למעשה למתווה מכירת דלק ישראל (תחנות הדלק של דלק) שם הותירה קבוצת דלק בידיה כ-30% ממניות החברה וזאת כדי ליהנות הן מתזרים מזומנים שנובע מהמכירה והן מחלק מפוטנציאל ההשבחה של הנדל"ן של התחנות ושל התחנות עצמן.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עידן וואלס תברח ממנו זה הזמן להצלחה שלך
    Yl 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמתם לב האם יש כתבה על ה הוא מנתניה בלי אגח ההההה אני מושקע ב התערבות עם חברים מתי התספורת הבאה שהוא יעשה לכל המשקיעים התמימים
    סגור
  • 4.
    למה רק האסי
    רח 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה קונה אוצרות אבע בפרטות מהמדינה עושה עליהם סיבוב, ומוכר במיליונים עם רווחים נאים .למה לו מותר. ומי אלה שמאשרים את העיסקאות, ומה הם נרמים מהם קרע ששיכת לציבור על רצועת החוף הקצרה, מגיעה בנזיד עדשים למינוף הטייקונים. מזמן היה צריך להלאים אותה ,כי הוא לא עמד בהסכם שנחתם איתו.
    סגור
  • 3.
    גונב מגנב פטור
    אאאא 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמבין יבין
    סגור
  • 2.
    דלק
    נוני 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אחלה קבוצה מניה זהב טיסה נעימה
    סגור
  • 1.
    תשובה ,ספר ראשי !!!
    אחד מהעם 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 6
    שנכנס יחזיר את כספי ה"גילוח" שעשה למאות אלפי עובדים שמנהלי קרנות נוכלים כשלעצמם נתנו הלוואות מכסף לא שלהם !! היכן הפיקוח כאן ,היכן המפקח על הביטוח והיכן שר האוצר שנותן שיגנבו כך כסף ???
    סגור