השוק

מחירי הנדל"ן בשיא? לוקסנבורג מכר 5% ממניות דניה סיבוס

המחירים הגבוהים של שוק הנדל"ן וההתפוצצות של מניות החברות הקבלניות, מביאות היום למכירת 4.58% ממניות דניה סיבוס בהנחה של 5% על מחיר המניה בבורסה; בסך לוקסמבורג מממש החזקות במחירי שיא מבלי לפגוע בשליטה שלו על החברה
ניצן כהן | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
איש העסקים יעקב לוקסמבורג, בעל השליטה בלפידות קפיטל שרכשה את השליה בקבוצת אפריקה השקעות מממש היום 4.58% ממניות דניה סיבוס בהנחה של כ-5% על מחיר המניה בבורסה. המכירה מתבצעת לאחר שמניית דניה סיבוס עשתה ראלי של 14% בחודש האחרון, מה שהביא כנראה את המחיר לרמה כזו שבעל השליטה מרגיש בנוח לממש חלק מההחזקות שלו.
בסך הכל המכירה משקפת לדניה סיבוס שווי חברה של כ-2.33 מיליארד שקל בעוד שווי החברה בבורסה עומד על כ-2.4 מיליארד שקל, מה שמשקף הנחה של 5% על מחיר המניה. אפריקה השקעות תקבל בעקבות המכירה 107 מיליון שקל, מה שיגדיל את הונה העצמי של החברה (המיוחס לבעלי המניות) ב-65 מיליון שקל.
 
אפריקה השקעות החזיקה טרם המכירה כ-80% ממניות דניה ולאחר המכירה היא תרד להחזקה של כ-75% מה שהופך את המכירה למעניינת עבור לוקסמבורג שלמעשה לא נפגעת השליטה שלו בחברה אך הוא יורד בהחזקה ההונית לרמה שמאפשרת לו להמשיך לשלוט בדניה וליהנות מעליות המחירים בשוק הנדל"ן.
נזכיר כי שוק הנדל"ן נמצא בתקופה טובה מאוד הן של עלייה בביקושים והן של עליית מחירים כשהמערכת הבנקאית מעמידה מידי חודש בממוצע 10 מיליארד שקל משכנתאות מה שהביא לעליית מחירים של כ-10% בשנה (לפי נתוני הלמ"ס), קונצנזוס ההערכות, כפי שקיבל ביטוי בדברים של שר האוצר אביגדור ליברמן, מדבר על המשך עליות מחירים בענף אם כי בקצב נמוך יותר בשל העלאת מס הרכישה ומגבלות שהטיל הפיקוח על הבנקים על המערכת הבנקאית בכל הנוגע למשקיעי הנדל"ן.
דניה סיבוס סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של קצת יותר ממיליארד שקל, רווח תפעולי של כ-38 מיליון שקל ורווח נקי של כ-30 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה בכ-624 מיליון שקל. החברה הנפיקה בפעם הראשונה מניות בחודש פברואר השנה לפי שווי של 1.65 מיליארד שקל כשהחברה נסחרת היום, כאמור, לפי שווי שח 2.4 מיליארד שקל והעסקה בוצעה לפי שווי של 2.33 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה