השוק

אבי גבאי מעוניין להשתלט על פרטנר, מי מצטרפים לעסקה?

אבי גבאי פרש הבוקר במפתיע מתפקיד מנכ"ל סלקום והוא מעוניין לעלות מדרגה ולהפוך לאחד ממחזיקי השליטה בחברת הסלולר פרטנר יחד עם מורי ארקין ושלמה רודב; ההערכות הן כי העסקה תוכל לצאת לפועל ב-300 מיליון דולר
ניצן כהן |  2
אבי גבאי (צילום כפיר סיון)
הבוקר הפתיע אבי גבאי כשהתפטר מתפקידו כמנכ"ל סלקום. גבאי מנהל מגעים עם מורי ארקין ושלמה רודב להקמת קונסורציום משקיעים שירכוש את השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון שטרם קיבלה היתר שליטה והיא מעוניינת לצאת מההשקעה שנמצאת בידי נאמן.
על פי הערכות של גורמים ברכירים בשוק התקשורת, האצ'יסון מעוניינת למכור את החזקותיה בפרטנר (25%) בסכום שלא יהיה נמוך מ-300 מיליון דולר שזה שיהווה למעשה החזר השקעה עבורה.
גבאי ניסה כבר לגבש קבוצת משקיעים לרכישת השליטה בסלקום מידי דסק"ש אולם צחי נחמיאס ומשפחת זלקינד לא הסכימו למכירה ובכך למעשה עלה המתח בין גבאי לבעלי השליטה בחברה. גבאי, אומרים גורמים בשוק התקשורת, מעוניין להגיע רחוק יותר ממנכ"ל של חברת סלולר אבל יהיה מוכן לכהן כמנכ"ל אם יהיה חלק מגרעין שליטה ואת זה נחמיאס ומשפחת זלקינד לא הסכימו לתת לו.
כרע למעשה פרטנר נמצאת על המדף לאחר שהצ'יסון קיבלה בחזרה את השליטה בחברה לאחר הלוואה שנתנה לאילן בן דב לרכוש את השליטה בה והוא העביר את השליטה לסבן שבתורו החזיר את המניות להצ'יסון שלא קיבלה היתר שליטה בחברה ולכן היא נמצאת אצל נאמן ממתינה למימוש.
אבי גבאי הוא חלק משוק התקשורת כבר לא מעט שנים כשכיהן כמנכ"ל בזק. גבאי חזר כמנכ"ל סלקום לאחר הפרישה שלו מפוליטיקה וזאת לאחר שמונה לתפקיד על ידי אדוארדו אלשטיין ועמי הראל שהיה היחיד כמעט ששרד מתקופתו של נוחי דנקנר - שניהם כבר לא נמצאים בסלקום מה שאמור היה לאפשר לחברה לעבור לעידן ניהולי אחר.
מורי ארקין הוא אחד המשקיעים הפעילים בכלכלה הישראלית. הוא מחזיק חבילת מניות גדולה בבנקים הפועלים ולאומי וכן בחברת ביטוח ישיר. ארקין עשה את הונו ממכירת אגיס שעסקה ביבוא של תרופות לישראל, לחברת פריגו ומאז עשה שורה של עסקאות חלקן כ"סיבובים" כמו ההשקעה בבזק וחלקן כעסקאות אסטרטגיות כמו פועלים ולאומי. 
ארקין נחשב לאחד המשקיעים הרציניים בשוק ההון ויש לו הכרות עם שוק התקשורת הישראלי ולכן אם יכנס להשקעה בפרטנר הוא יכול לעשות לה רק טוב ולהעניק לה שקט ניהולי לאחר שהחליפה לא מכבר מנכ"ל (איציק בנבנישתי באבי צבי) בהליך מוזר.
מניית פרטנר עולה היום בבורסה בכ-9%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם אבי גבאי יעבור לפרטנר, אני חוזר לסלקום (ל"ת)
    ה 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא מבין
    משה 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקשורת, רק רודב וגבאי מבינים
    סגור