השוק

המשנה לנגיד בנק ישראל: הבחירה בג'רום פאואל טובה לכלכלה

הארכת הכהונה של ג'רום פאואל תפסה את המשקיעים מבולבלים והשווקים התנדנדו בין עליות שמשדרות אופטימיות לירידות שמשדרות פסימיות; אנדרו אביר רואה את הדברים ברור יותר - והוא אופטימי
ניצן כהן | 
אנדרו אביר משנה לנגיד בנק ישראל (צילום בנק ישראל)
אמש האריך נשיא ארה"ב את מינויו של ג'רום פאואל לכהונה שניה כיו"ר הפדרל ריזרב ובכך למעשה הוא שידר לעולם הכלכלי - יציבות וכמה היא חשובה במצב בו נמצא כרגע העולם.
בקליפת אגוז, הרי שאנחנו נמצאים באמצע של מגיפה שכרגע אין לה פתרון שלם ומלא מה שיוצר אתגרים כלכליים משמעותיים. מעבר לכך העולם נמצא כבר תקופה ארוכה (ואולי ארוכה מידי) של הזרמת כסף בלתי פוסקת לשווקים ואנחנו נמצאים בתחילתו של הניסוי לגמילה מהצפה של כסף - וגם הגמילה הזו מאתגרת מאוד.
 
אם כל זה לא הספיק הרי שאנחנו נמצאים בשלב של עליית מדרגה אינפלציונית שאם לא נשתלט עליה כאן ועכשיו, הרי שהיא תיצור מהומת אלוהים שכולם רוצים להימנע ממנה. בין אלה לאלה נמצאים המשקיעים מבולבלים ככל פרסום של נתון מקרו כלכלי מעביר מיד את השווקים מירידות לעליות ולהפך - מה שמצביע על עצבנות רבה בשווקים.
פעולות מקרו כלכליות משמעותיות יהיו נגזרת של פעולות מוניטריות בארה"ב כך למשל אם הפדרל ריזרב יחליט שהוא מעלה ריבית ומהר, הרי שמהר מאוד יצטרפו לתהליך שאר מדינות העולם ואיתן ישראל. כך גם להיפך, אם הפדרל ריזרב יעלה ריבית במתינות ועקביות (כמו שכולם מעריכים) הרי שזה יהיה התהליך בשאר מדינות העולם (וגם בישראל) ולכן היה חשוב לבדוק איך רואים בבנק ישראל את המינוי של פאואל.
אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל ואחד האנשים המרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות בבנק ישראל אומר ל-ice כי "אני חושב שההשפעה החשובה ביותר בבחירה שלו (של פאואל, נ"כ), היא שהיא מורידה את רמת חוסר הוודאות בשווקים. באופן עקרוני גם המועמדת השנייה לתפקיד החזיקה בדעות דומות לאלה של פאואל וזה לא שהיה חשש שם הוא יעזוב תשתנה המדיניות המוניטרית בארה"ב, אבל הוסר אחד החששות מפני אי הוודאות וזה טוב לכלכלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה