השוק

הקריפטו יספוג מכה נוספת? זו המדינה שמורידה את השאלטר

המדינה השנייה בגודלה במונחי כריית ביטקוין הודיעה על שורת צעדים חריפים בניסיון להילחם בתעשיית הכרייה שעברה אליה אחרי הגירוש מסין. איך זה ישפיע על המטבעות הווירטואליים?
מערכת ice |  1
ביטקוין (צילום freepik)
האם תעשיית הקריפטו עומדת בפני מכה קשה נוספת? קזחסטן, המדינה השנייה בגודלה בשוק כריית הביטקוין, החלה לנקוט בשורה של צעדים נגד התעשייה, וכורים רבים כבר נוטשים אותה בעקבות כך.
בחודשים האחרונים דיווח משרד האנרגיה של קזחסטן כי צריכת החשמל במדינה השנה עלתה ב-8% - יותר מפי 4 מהשיעור השנתי הממוצע של 1%-2%. הסיבה העיקרית לגידול הזה היא האיסור הגורף שהטילה השכנה סין על כריית קריפטו בשטחה, ששלח את הכורים לחפש מדינות קרובות עם מחירי חשמל זולים – חיפוש שהביא את רובם לקזחסטן.
 
אך הגידול בצריכת החשמל במדינה גורם לבעיות: לפי המשרד, שישה אזורים במדינה סובלים לאחרונה מהפסקות חשמל רבות בשל העומס על רשת החשמל. האשמי העיקריים, לפי המשרד, הם כורים לא מורשים, שמושכים מרשת החשמל 1,200 מגה-ואט – פי שניים מהכורים המורשים. סגן השר, מוראט רוסינוביץ', אמר בחודש שעבר ש"אי אפשר לעכב יותר" פעולה נגד הכורים הלא מאושרים. המדינה כבר חתמה על חוזה לפיו רוסיה תספק לה חשמל, אך לא ברור מתי וכמה חשמל יסופק במסגרת החוזה.
בינתיים, מי שסובל נכון לרגע זה הוא דווקא הכורים המורשים: לאחרונה הודיעה חברת החשמל הלאומית, KEGOC, כי הם יהיו הראשונים להיות מנותקים מהחשמל בכל פעם שיש עומס על הרשת, והחל מ-2022 הם ישלמו תעריף גבוה יותר על החשמל. מת'יו הרד, מהנדס תוכנה מסאן-חוזה שהפעיל 33 מכונות כרייה בחווה של חברה בשם Enegix בקזחסטן, אמר לפייננשל טיימס כי באוקטובר ירדה ההכנסה שלו מהמכונות הללו מממוצע חודשי של 1,200 דולר ל-800 דולר בלבד, ונובמבר המצב אף החמיר, כאשר בשבוע האחרון המכונות פועלות רק חצי מהזמן. הוא ושאר הלקוחות לא מקבלים התראה לפני הפסקות חשמל או הודעות לגבי צפי לגבי האורך של כל אחת כזו. חברת כרייה אחרת, בשם Xive.io, סגרה השבוע חוות ענק בקזחסטן שהכילה בשיאה 2,500 מכונות כרייה בשל הפסקות החשמל הרבות, והמייסד, דידאר בקבאו, תיעד בטוויטר את הוצאת המכונות האחרונות.
 
ריקי הו, אוסטרלי שהפעיל מכונות בקזחסן, סיפר לפייננשל טיימס כי המליץ לרבים לפעול שם בשל מחירי החשמל הזולים, אך כעת הוא ממליץ להם להעביר למדינות אחרות והעביר את רוב המכונות שלו לרוסיה, למרות שעל כל אחת מהן נאלץ לשלם לקזחסטן מס ייצוא בגובה 12%
לפי הטיימס, כמעט 88,000 מכונות כרייה מסין עברו לקזחסטן בעקבות גירוש הכורים השנה. לפי מפת כריית הקריפטו של אוניברסיטת קיימברידג', קזחסטן הפכה השנה למדינה השנייה בגודל תעשיית כריית הביטקוין, כאשר היא אחראית נכון לאוקטובר ליותר מ-18% מכוח הכרייה העולמי ברשת הבלוקצ'יין של ביטקוין, בעוד ארה"ב ניצבת במקום הראשון עם 35.4%. רוסיה, שאליה עבר הו, נמצאת כיום במקום השלישי עם 11.23%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חה, חה, עוד פעם הצליח לעבוד על כולם (ל"ת)
    אין חכם כבעל ניסיון 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור