השוק

כוכב ה-NBA גייס 275 מיליון דולר, איך עליו לפעול?

קווין דוראנט הנפיק את חברת הרכישה המיוחדת בשם Infinite Acquisition Corp הידועה גם כ-"SPAC", בשבוע שעבר וכעת יש לו 18 חודשים להתמזג עם חברה אחרת, אחרת הכסף יוחזר למשקיעים
מערכת ice | 
כדורסל (צילום Istock)
במהלך קריירת ה-NBA שלו עד כה, קווין דוראנט זכה בשתי אליפויות NBA, בארבעה תארי MVP, פרס רוקי השנה והוא אולסטאר 11 פעמים. הוא גם הרוויח 270 מיליון דולר בשכר בלבד, עוד 150 מיליון דולר מאישורים, מה שנותן לדוראנט שווי נקי נוכחי של 200 מיליון דולר.
מחוץ לכדורסל, הכוכב של ברוקלין נטס משמש גם כמנכ"ל משותף של חברה בשם Thirty Five Ventures (רמז למספר החולצה לשעבר שלו). באמצעות Thirty Five Ventures, דוראנט בדיוק פיקח על השקת השוק הציבורי של חברת רכישה מיוחדת בשם Infinite Acquisition Corp הידועה גם כ-"SPAC", בשבוע שעבר גייסה Infinite 275 מיליון דולר בשווקים הציבוריים.
 
SPAC הוא בעצם דרך דלת אחורית לפרוץ לחברה להיסחר בבורסה מבלי להצטרך ללכת בנתיב ההנפקה המסורתי. עד לאחרונה, הרוב המכריע של החברות שרצו לצאת להנפקה הלכו בדרך ההנפקה המסורתית. משקיעים המאמינים ב-SPAC יכולים לקנות מניות תמורת 10 דולר למניה. במקרה של קווין דוראנט, Infinite יצאה לציבור בבורסת ניו יורק ב-19 בנובמבר תחת סמל הטיקר NFNT.UN. במהלך חמשת ימי המסחר מאז שהפכה לפומבית, מחיר המניה התחלף בין 10.08 דולר ל-10.13 דולר.
קווין ושותפיו גייסו 275 מיליון דולר מההנפקה. SPAC נדרשים להשתמש בכסף שגייס בתוך פרק זמן מוגדר כדי לקנות חברה ורוב החברות המוגדרות כך נותנות לעצמן חלון של 24 חודשים. לדוראנט יש חלון של 18 חודשים ובמסגרת זמן זו על ה-SPAC להזדהות ו"להתמזג" עם חברה בפועל - כזו עם מודל עסקי, הכנסות, עלויות, רווחים, עובדים וכו'.
 
משקיעים ב-SPAC של קווין (או בכל SPAC אחר) מהמרים שהצוות של קווין ימצא חברה מצוינת להתמזג איתה והתוצאה הסופית של החברה הציבורית תהיה שווה הרבה יותר מהכסף שגויס כדי לחבר את הכל ביחד. מה יקרה אם לא יקנה חברה תוך 18 חודשים?חברת האחזקות פשוט מחזירה את כל הכסף למשקיעים שלה. מציאת חברה איכותית לרכישה הופכת לאתגר אמיתי. במיוחד לאחר השנה האחרונה בה הוכרזה על מספר אינסופי של SPAC לכאורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה