השוק

למרות החולשה של השוק: מזרחי, בזק ומגדל יוצאים לגיוס

החברות הגדולות מסתערות על השוק ומנסות לגייס סכומים גדולים רגע לפני שמשבר האומיקרון יכה בכלכלה; בזק, מגדל ובנק מזרחי ינסו לנגב מהשוק היום יותר מ-3 מיליארד שקל כשההנפקה של מזרחי האטרקטיבית ביותר בתקופה כזו
ניצן כהן |  5
משה לארי מנכ ל מזרחי (צילום יחצ-אבשלום ששוני פלאש 90)
הירידות בשווקים והתנועה החוצה של המשקיעים הזרים תופסים את החברות בתקופה מאתגרת. כולם מסתערים על שוק האג"ח במטרה לנקות אותו מכסף, כל עוד זה אפשרי בטח בריביות האלה (לפני העלאות הריבית).
ל-ice נודע כי היום מנסות 3 שתי חברות ענק ובנק אחד לנגב מהשוק יותר מ-3 מיליארד שקל בתנאים לא פשוטים. מדובר בבזק שתנסה לגייס 400 מיליון שקל, מגדל שתנסה לגייס 600 מיליון שקל ובנק מזרחי שיוצא לגיוס של 1.6 מיליארד שקל.
 
ההנפקה האטרקטיבית ביותר היא של בנק מזרחי ולכן ההערכות בשוק שהוא יצליח לגייס את הכסף שהוא רוצה (דירוג ל-1.6 מיליארד שקל אולם אם הביקושים יהיו משמעותית גדולים יותר דירקטוריון הבנק יתכנס לאשר הגדלה של ההנפקה). נזכיר כי אג"ח של בנק נחשב לתחליף לאג"ח ממשלתי שמשלם מעט יותר מהמקביל הממשלתי ולכן המוסדיים שרעבים לסחורה סולידית שמשלמת תשואה נורמלית אמורים להסתער עליה.
בנק מזרחי נהנה מאמון גדול של המשקיעים מאחר והבנק כמו הפועלים והבינלאומי מתנהל תחת תוכנית אסטרטגית סדורה ועקבית, שומר על כוח אדם איכותי ונלחם על כל עסקה שהוא מאמין בה. הבנק נזכיר (כמו פועלים והבינלאומי) גם משלם דיווידנדים והשיק תוכנית רכישה עצמית שתומכת במניה בתקופות קשות.
נזכיר עוד כי המסקנות מהשלב הראשון של משבר הקורונה בשנת 2020 היו כי הבנקים הישראלים (ובטח מזרחי, הפועלים והבינלאומי) סולידיים מאוד ולכן תיק האשראי שלהם איכותי מאוד מה שמצמצם את ההפסדים שלהם מהתיק בתקופות קשות ואם בנק ישראל יחייב אותם לנקוט במשנה זהירות הרי שההתאוששות שתבוא לאחר מיכן תזכיר את ההתאוששות של 2021 וזה טוב למשקיעים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה לא מפרסמים את הכתבה שלי
    קובי שדה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מפרסמים מעניין למה פשוט לא ליקרוא את הכתבות שלכם כי אתם בוחרים צד למען הבנקים ולא למען מי שניפגע מהבנקים
    סגור
  • 4.
    בנק מזרחי (ל"ת)
    קובי שדה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בנק מזרחי (ל"ת)
    קובי שדה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בנק מזרחי (ל"ת)
    קובי שדה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בנק מזרחי
    קובי שדה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק מזרחי במשך 27 שנים לקח ממני כסף שלא מגיע לו היום אני טובע את בנק מזרחי אחרי 2 ניסיונות של פשרה שקשלו עורכת הדין של בנק מזרחי אומרת לעורך דין שלי שבית המשפט לא צריך לדעת מנסיונות הפשרה בנק מזרחי מנסה בכול מחיר להוריד אותי מהתביעה אני היגעתי לפשיטת רגל בגלל הבנק הבנק עושה כול מיני תרגילים מלוכלכים כדי שאני יפחד ויבתר על התביעה אז אני אומר לבנק מזרחי אני אולך עים זה עד הסוף גם עים יקח 10 שנים אני טובע את הבנק הבנק מבקש שאני ישלם בטחונות ובית משפט השלום מאשר אזוי 35000 שח פלוס 1000 לעורכת דין של הבנק כול זה בגלל שהבנק יודע שאני אחרי פשיטת רגל זה אומר אן לכה כסף תיסגור את התביעה אני לקחתי אלוואה הבן שלי ושילמתי אני לא מתקוון לוותר להם אתם יודעים מה הכי מצחיק שעורכת הדין של בנק מזרחי לא רוצה שבית המשפט ידע מנסיונות הפשרה מעניין למה חברים תבדקו את החשבונות שלכם בבנק וגם עים יש תביעה נגדכם תיבדקו יכול להיות שאתם לא חייבים והבנק יצתרך להחזיר לכם הרבה כסף לא לפחד ולא לוותר
    סגור