השוק

רשות ניירות ערך מאותתת לליברמן: "ערוכים לכניסת הקריפטו"

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, אמרה כי הרשות מוכנה לקבל על עצמה את הסמכות לפיקוח על תחום המטבעות הדיגיטליים. "טכנולוגיית הבלוקצ'יין מאתגרת את חוק ניירות ערך, את הגדרת המטבע ואת הגדרת הנכסים הפיננסיים"

מערכת ice |  1
ענת גואטה (צילום ויקיפדיה/ענבל מרמרי, unsplash)
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, התייחסה הבוקר (רביעי) בכנס התאגידים של הרשות לשוק הקריפטו, וטענה כי הרשות ערוכה ומוכנה לאתגר שבכניסה לשוק המטבעות הקריפטוגרפיים והנכסים הדיגיטליים.
"השוק הפיננסי נמצא במלחמה. משחקי הכס זה כאן, מוקדי הכוח והתווך מתערערים ומשתנים. השליטה בציבור הצרכנים הפיננסיים, שהיתה עד כה בידי הבנקים, עוברת לשדה הקרב של תחרות למול שחקניות חדשות שמערערות את ההגמוניה המסורתית", אמרה גואטה בפתח דבריה.
גואטה הוסיפה כי "התפקיד של כל הרגולטורים הפיננסיים הוא לדאוג לטובתו של הצרכן, כל רגולטורית ורגולטור על פי המנדט שלו. האתגר של כולנו הוא לאזן בין יציבות פיננסית לבין תחרות בת קיימא".
​בהמשך, גואטה חשפה כי כבר במארס 2022 מתכוונים ברשות להעניק רישיונות ראשונים לשחקנים החדשים שעומדים בפתח. בהמשך לדברים אלה, גואטה פנתה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, והתייחסה לתחום הקריפטו.
 
לדברי גואטה, "השוק החדש, הסוער והבועט ששואף לערער את כללי המשחק מייצר גם סיכון וגם הזדמנות. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מציבה בפנינו עובדות שלא ניתן להתעלם מהן. הטכנולוגיה מאתגרת את חוק ניירות ערך, את הגדרת המטבע ואת הגדרת הנכסים הפיננסיים, ולמעשה, דוחקת אותנו, הרגולטורים, לפינה".
בשבוע שעבר התקיימה בלשכתו של ליברמן פגישה בהשתתפות גורמים ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, רשות המסים, משטרת ישראל, שוק ההון, ואף גורמים ממערכת הביטחון לקחו חלק בדיון. זאת במטרה לקדם חקיקה ורגולציה בתחום הקריפטו, כדי להיאבק בהלבנת הון והעלמות מסים.
בסיכום דבריה, גואטה אמרה כי "המצב הקיים שבו עולם הנכסים הדיגיטליים מוסדר ופועל באופן שמייצר סדקים רחבים, יוצר עבריינות, מעודד פשיעה כלכלית וחוסם פיתוח פעילות פיננסית ושימוש לגיטימי בכלים שהוא מקנה.
"אני שמחה ששר האוצר הציב את הנושא הזה כאסטרטגי, והקים צוות לבחינת המדיניות ארוכת הטווח. רשות ניירות ערך ערוכה לאתגר ומוכנה לקבל על עצמה את הסמכות לפיקוח הוליסטי על התחום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לופט דיגיטל
    מטבעות שעפים לעננים 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם עד עכשיו עסקה הרשות בחצי לופטגשפט (עסקי אויר) עכשיו היא תעסוק בלופטגשפט על סטרואידים בעננים.
    סגור