השוק

ליברמן ייכנע לקריפטו? "מאוד מוטרד, אין יכולת טכנולוגית לעקוב"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מעוניין לקדם רגולציה במטבעות הקריפטו בישראל, אבל האם המשקיעים צריכים להתחיל לחשוש? "עשינו סדרת דיונים עם כל הגורמים וכמה שאני יותר מתעמק, כך אני פחות מגובש – ויותר מודאג"
מערכת ice |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels, pixabay)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ממשיך לספק כותרות בעניין הקריפטו, וזאת לאחר שאמר שיקדם רגולציה בנושא, אך היום (שני) נשמע שר האוצר יותר פסימי: "כמה שאני יותר מתעמק, כך אני פחות מגובש – ויותר מודאג".
את הדברים אמר ליברמן בכנס ה- CFO’s השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ישראל שנערך היום בתל אביב, וזאת כחלק מריאיון שערך עמו דורון שהרבני, יו"ר EY ישראל.
 
כזכור, ביום חמישי שעבר התקיימה פגישה של השר ליברמן יחד עם בכירים לצורך קידום החקיקה בנושא הקריפטו. הפגישה התקיימה בלשכתו של ליברמן, יחד עם גורמים ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, רשות המיסים, המשטרה, שוק ההון ואפילו מערכת הביטחון, כשבדרך יתקיימו דיונים נוספים בהתערבות של בנק ישראל. הסיבה לקידום החקיקה והרגולציה נועדה בכדי להיאבק בהלבנת ההון והעלמות מס, ובמידה ותהיה רגולציה בנושא, כך מקווים באוצר, שתהיה ירידה בתופעות אלה ובעתיד תכניס כנסים לקופת המדינה.
הרגולציה על הקריפטו משמעותה אמנם סחר יותר מאובטח וקל בישראל במטבעות הדיגיטליים גם דרך הבנקים, אך מאידך הדבר מהווה מכה למשקיעים שייאלצו לשלם מס על המטבעות - מס שיכניס למדינה על פי הערכות כמיליארדי שקלים בשנה.
 
במהלך הכנס, התייחס, כאמור, ליברמן, לנושא הקריפטו אך הפעם הוא נשמע רחוק מהכרעה בנושא: "אני באופן אישי מאוד מוטרד ממה שקורה עם הקריפטו. יש בין 14 ל- 15 אלף מטבעות דיגיטליים שלגבי חלקם אף אחד לא יודע מי מפקח. זה לא רק גולם שקם על יוצרו, זה גולם שרוצה לחסל את יוצרו. מניח שתוך כמה שנים נראה את פייסבוק, אפל, גוגל והענקיות האחרות מייצרות מטבעות משלהן והן לא שואלות את הרגולטור. אפל פיי נכנסו לכאן בלי לשאול אף אחד והיום מהווה 40% מהשוק".
לדבריו: "מתוך 193 מהמדינות שחברות באו"ם, לפחות 140 בכלל לא מאמינות בהנהגה שלהן ובמטבע שלהן והן בטוח יעברו להשתמש במטבעות של אפל או גוגל. כל תחום הגיימינג, למשל, נשלט היום על-יד מטבעות קריפטו. יש כמה גישות כלפי המטבעות הללו בעולם. בסין אסרו לגמרי ובאל סלבדור הפכו את הביטקוין למטבע רשמי. האם אנחנו יכולים לשער שבעוד עשור כל הקריפטו יהרוס את המבנה המוניטרי על פני כדור הארץ? בהחלט כן. אנחנו צריכים יותר ויותר לעקוב אחרי הטכנולוגיות".
והוסיף: "פעם המטבע היה מגובה בזהב ובתקופת ניקסון, בשנות השבעים, זה בוטל. אז התחילו להתבסס על הכלכלה, צבירת אנרגיה. היום זה רק טכנולוגיות. כדי לעקוב אחר מה שקורה צריך יכולת מדינתית רצינית".
 
האם לישראל יש את היכולת לעקוב אחר מטבעות הקריפטו? התשובה של ליברמן נותרה עמומה: "לרוב המדינות אין יכולת טכנולוגית שמאפשרת לעקוב אחרי המטבע הדיגיטלי. אחרי כל נושא הלבנת הון וכספים מסמים כמעט בלתי אפשרי לעקוב. בסך הכול מדינת ישראל במצב טוב. מבחינת מפתחים, מדינת ישראל נמצאת בקדמה הבמה".
בסוף דבריו חתם שר האוצר באמירה פסימית לגבי רגולציה אפשרית בנושא: "אין היום בעולם שום רגולציה. עשינו סדרת דיונים עם כל הגורמים וכמה שאני יותר מתעמק, כך אני פחות מגובש – ויותר מודאג".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאללה בומרים תגזגזו
    Millennial שנמאס לו 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה, הזיזו לכם את הגבינה? קם פה דור שמקדם שקיפות אז לא טוב לכם? עסקאות סמים גם עשו כל ההיסטוריה עם דולרים, רק שפה לשם שינוי יש מערכת *באמת* שקופה, ככה שכל הטיעונים שלכם לא מחזיקים מים. הרי ידוע שפוליטקאים משתמשים במילים ״טרור״ ו״סמים״ כשהם רוצים להפחיד את הקהל שלהם, בומרים אחרים. כמו שאמר פעם ה BFF שלך ביבי: ״הם מ - פ - ח - ד - י - ם״
    סגור
  • 1.
    ליברמן אל תדאג..
    אליהו 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתם רוצים שנמשיך להמשבמטבעות הווירטואלים שלכם, כדאי שתתחילו לעבוד עבור מי שמשלם לכם.. ככה זה שיש תחרות בשוק החופשי
    סגור